0 نظر
125 بازدید

جزئیات حمله جدید پهپادهای اوکراین به مسکو

double-quot وزارت دفاع روسیه : تلاش برای حمله سه پهپاد اوکراینی به ساختمانها و تأسیسات در مسکو و منطقه خنثی شد.
کد خبر : 129834
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 مرداد 1402 - 10:52
جزئیات حمله جدید پهپادهای اوکراین به مسکو
به گزارش جارپرس از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رژیم کی‌یف سه‌شنبه شب با سه پهپاد به مسکو حمله کرد، دو پهپاد سرنگون شد، یک فروند دیگر با جنگ الکترونیک سرکوب شد و در ناحیه شهر مسکو سقوط کرد.
در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است: “شب اول اوت، تلاش تروریستی رژیم کی یف با هواپیماهای بدون سرنشین به تأسیسات شهر مسکو و منطقه مسکو، مناطق اودینتسوو و ناروفومینسک در منطقه مسکو خنثی شد”.
این وزارتخانه تصریح کرد: یک پهپاد دیگر که کنترل خود را بر اثر جنگ الکترونیک از دست داده بود، در ناحیه مجتمع “مسکوسیتی” سقوط کرد.
بر اساس اطلاعات اولیه، در نتیجه برخورد پهپاد به یک برج در شهر مسکو تلفات جانی در پی نداشته است. لاشه هواپیمای بدون سرنشین پیدا شد، برای بررسی مواد منفجره و مشخصات فنی ارسال خواهد شد.
سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو تایید کرد که چندین پهپاد در حین پرواز به مسکو توسط یک سیستم پدافند هوایی سرنگون شده و نمای یکی از ساختمانها در مجتمع “مسکوسیتی” شهر مسکو در سطح طبقه ۲۱ آسیب دیده است.
بر اثر این حادثه شیشه های ساختمان در زمینی به مساحت ۱۵۰ متر مربع شکسته شد. نیروهای اورژانس در محل حضور دارند. پس از این حادثه، فرودگاه ونوکوو پایتخت به طور موقت برای ورود و خروج بسته شد، هواپیماها به فرودگاه های دیگر هدایت شدند. هم اکنون فرودگاه در حال حاضر به طور عادی فعالیت می کند.
گفتنی است، پیشتر به گفته وزارت دفاع روسیه، شب ۳۰ ژوئیه سال ۲۰۲۳ میلادی، سه پهپاد در این حمله شرکت داشتند: یکی از آنها در هوا بر فراز منطقه اودینتسوف در منطقه مسکو منهدم شد، دو هواپیمای دیگر با جنگ الکترونیک سرکوب شدند، قطعات آن ها در محوطه شهر مسکو سقوط کردند. حملات پهپادهای قبلی به مسکو: در ۴ ژوئیه، چهار هواپیمای بدون سرنشین در حومه مسکو سرنگون شدند. به کسی آسیبی نرسید، بر اثر سقوط قطعات پهپاد یک انبار خالی آتش گرفت.
در ۲۴ ژوئیه، هواپیماهای بدون سرنشین به دو ساختمان غیر مسکونی در پایتخت حمله کردند. همانطور که سوبیانین، شهردار مسکو اطلاع داد، تلفات جانی یا خسارات جدی در پی نداشت. در ۲۸ ژوئیه یک پهپاد دشمن بر فراز مسکو توسط نیروهای وزارت دفاع سرنگون شد. هیچ کس صدمه ای ندید، هیچ تخریبی به ثبت نرسید.
در اوایل آخرین هفته ژوئیه ۲۰۲۳، سیستم‌های جنگ الکترونیک روسیه دو پهپاد را از کار انداختند که در خیابان‌های کومسومولسکی و لیخاچف سقوط کردند. شیشه های دو ساختمان غیر مسکونی شکسته شد، کسی آسیب ندید. روز جمعه، یک سامانه پدافند هوایی یک پهپاد را در منطقه مسکو سرنگون کرد، هیچ خسارات یا خرابی ببار نیامد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.