جزئیات جدیدی از پرونده جاسوسی موساد علیه ایران در استانبول

double-quot تهران - جارپرس - تارنمای خبری «استار» ترکیه به نقل از سازمان اطلاعات این کشور از تکمیل تحقیقات درباره اعضای شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» در استانبول خبر داد و نوشت: سلجوق کوچوک‌کایا عامل اصلی این شبکه تحت عنوان کارآگاه خصوصی برای موساد کار می کرد که طی عملیاتی توسط سازمان اطلاعات ترکیه در استانبول دستگیر شد.
کد خبر : 131116
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 18:36
جزئیات جدیدی از پرونده جاسوسی موساد علیه ایران در استانبول

به گزارش جارپرس از ایرنا، این رسانه همچنین اعلام کرد که گرداننده و عامل اصلی این شبکه تحت نام “کارشناس چشم سوم” با نام رمز «تانر سزگین» علیه یک شرکت و ۲۳ فرد دارای روابط تجاری با ایران جاسوسی می کرد.

بنا به اعلام تارنمای استار، برای ۱۷ متهم این شبکه جاسوسی موساد کیفرخواست صادر شد که برای ۶ نفر از آنها به اتهام “جاسوسی سیاسی و نظامی” ۱۵ سال زندان توسط دادستانی کل استانبول اعلام جرم شده است.

این رسانه، کوچوک‌کایا عامل اصلی این شبکه با اسم رمز خوزه ساتیا، توماس آلفونسو و رائول بین سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ در وین اتریش و رم ایتالیا با با موساد و کودتاگران متواری ترکیه همکاری داشته است.

بنا به اعلام تارنمای خبری استار، کوچوک‌کایا با دریافت ۹۰ هزار یورو از موساد به شکل حضوری و یا ارز دیجیتال جاسوسی می کرد.

رسانه های ترکیه یک ماه و نیم پیش نوشته بودند که اعضای یک شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی که در شهر استانبول ترکیه علیه اتباع و شرکت‌های وابسته به ایران جاسوسی می کردند، توسط سازمان اطلاعات ترکیه دستگیر و به اتهام «ارائه اطلاعات دولتی محرمانه با اهداف سیاسی یا محرمانه» و «جاسوسی نظامی» بازداشت شدند و «تانر سزگین» با اسم رمز «سلجوق کوچوک‌کایا» رهبر و گرداننده اصلی این شبکه جاسوسی اسرائیلی بوده و طی سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ برای موساد کار می‌کرده است.

روزنامه صباح ترکیه گزارش داد که کوچوک‌کایا و تیم جاسوسی تحت هدایت او با ارائه اطلاعات محرمانه به موساد، به ضرر اتباع و منافع ترکیه، مرتکب جرم جاسوسی سیاسی شده‌اند.

این رسانه، جنک.ب، امره.ب، چنگیز.چ و آیهان.ش را از دیگر عوامل این شبکه جاسوسی معرفی کرد و گزارش داد که این افراد به اتهام جاسوسی سیاسی یا نظامی و درز اطلاعات محرمانه دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

بنا به گزارش تارنمای خبری استار، این چهار متهم دستگیر شده در ارسال بسته تهدید آمیز همراه با گلوله و رز سفید برای تاجر مورد نظر(ایرانی)، جمع آوری اطلاعات افراد تحت تعقیب و گزارش آن به موساد نقش اساسی داشته‌اند.

بنا به گزارش این رسانه، این شبکه جاسوسی در پی فعالیت ۱.۵ ساله سازمان اطلاعات ترکیه کشف شده و اعضای آن یک شرکت تجاری و ۲۳ فرد دارای روابط تجاری با ایران را هدف قرار داده بودند.

بنا به اعلام استار، این جاسوس موساد اطلاعاتی مانند سوابق ورود و خروج خارجی اعضای خانواده افراد هدف، تماس های تلفنی و اطلاعات ارتباطی، حساب های بانکی و فهرست دارایی های آنها را جمع آوری کرده و به موساد ارائه می کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.