جزئیات اختصاص سوله‌های بحران تهران به افراد بی‌سرپناه

double-quot تهران - جارپرس - پس از انتشار گزارش‌هایی در مورد کارتن خوابی، صبح دیروز معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز از دستور شهردار تهران برای استفاده از سالن‌های مدیریت بحران در صورت تکمیل ظرفیت زیرساخت‌ها خبر داد، موضوعی که سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به عنوان متولی اصلی این سوله‌ها به تشریح آن پرداخته است.
کد خبر : 79304
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 22:50
جزئیات اختصاص سوله‌های بحران تهران به افراد بی‌سرپناه

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، انتشار گزارشی از پدیده “اتوبوس خوابی” در شهر تهران واکنش‌های زیادی را از سوی مردم، فعالان مدنی و برخی از مدیران و مسئولان درپی داشته است. شورای شهر تهران نیز به عنوان یکی از ارکان مدیریت شهری به این موضوع ورود کرده و در جلسه روز یکشنبه شورا این موضوع مورد بررسی قرار گرفت. در این میان اما معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از دستور شهردار تهران برای استفاده از سوله‌های مدیریت بحران به منظور اسکان افراد بی‌خانمان خبر داد و گفت:‌ شهردار تهران عنوان کردند که اگر این زیرساختها پر شده است از سالن‌های مدیریت بحران استفاده کنیم تا کسی در شبهای سرد در خیابان نماند.

علی نصیری، سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح جزئیات این موضوع پرداخت و گفت:‌ اینکه تصور شود قرار است سوله‌های بحران به کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان داده شود، تصور درستی نیست. این سوله‌ها تعریف و کاربری خاص خود را دارند، اما بنا شد تا در برخی از شب‌های سرد که گرمخانه‌ها و دیگر مراکز ظرفیتشان تکمیل شده بود، از طریق هماهنگی با سازمان مدیریت بحران شهر تهران و آن هم برای همان شب برخی افراد به این سوله‌ها برده شوند.

وی با تاکید بر اینکه این یک تصمیم دائمی نیست، اظهاکرد: به هر حال ممکن است در برخی از مناطق ظرفیت گرمخانه‌ها تکمیل شود، جان افراد هم برای ما بسیار مهم است و به همین دلیل نیز اعلام کردیم که در صورت درخواست معاونت اجتماعی ما برای یک شب سوله را به این افراد اختصاص می‌دهیم تا در فضایی گرم شب را به صبح برسانند. اما اینطور نیست که این افراد در این سوله‌ها بمانند و بتوانند در روزهای آینده نیز به آن مراجعه کنند. برای دفعات دیگر نیز باید هماهنگی‌ها انجام شود و اگر باز هم ظرفیتی وجود نداشت، ما این فضاها را اختصاص می‌دهیم.

نصیری با بیان اینکه تاکنون با درخواست معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و برای دو شب از ظرفیت برخی از این سوله‌ها برای اسکان افراد بی‌خانمان استفاده شده است، گفت:‌ ما این آمادگی را داریم که برای حفاظت از جان مردم از امکاناتمان استفاده کنیم، اما شهروندان نیز خیالشان راحت باشد که کاربری سوله‌ها مختص مدیریت بحران است.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره تبدیل برخی از سوله‌ها به اماکن ورزشی و تأمین امنیت این سوله‌ها نیز اظهارکرد:‌ تمام سوله‌ها به اماکن ورزشی تبدیل نشده است و عمدتا نیز سوله‌هایی را اختصاص خواهیم داد که تجهیزات ورزشی در آن وجود نداشته باشد. البته اماکن ورزشی نیز طوری طراحی شده که کاربری اصلی سوله در زمان بحران هیچ تغییری نکند. در مورد امنیت نیز تمهیدات لازم اتخاذ می‌شود.

بنابرگزارش اعلام شده در خبرها و تصاویر منتشر شده طی چند روز اخیر شمار قابل توجهی از افرادی که از طریق اتوبوس خوابی و … شب را در خارج از محیط خانه سپری می‌کنند، معتاد نیستند و در پی مشکلات ناشی از فقر و نبود سرپناه مجبور به این کار شده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.