جریمه‌ اشتباه مسافران در روزها و جاده‌ای که نباید!

double-quot تهران - جارپرس - در پی اعمال ممنوعیت و محدودیت‌های تردد برای وسایل نقلیه در جاده‌های کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، جریمه‌های اشتباهی برای برخی از مسافران و حتی مردم بومی یک منطقه ثبت شده است که به نظر می‌رسد این اشتباه برای سامانه‌های ثبت جریمه و تفکیک نادرست پلاک‌های ثبت شده در محورهای مواصلاتی رخ داده است.
کد خبر : 56858
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1400 - 12:01
جریمه‌ اشتباه مسافران در روزها و جاده‌ای که نباید!

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، در ماه‌ها و سال گذشته ممنوعیت و محدودیت‌های تردد روزانه و حتی ساعتی برای محورهای مواصلاتی و شهرهای قرمز و نارنجی وضع شد، تا مردم به سفر نروند و از شیوع و گسترش ویروس کرونا جلوگیری شود. البته این ممنوعیت‌ها بعضا آنطور که باید جدی گرفته نشده و به عنوان مثال می‌توان به منع تردد و سفرهای جاده‌ای در ایام قبل، حین و بعد از تعطیلات عید فطر امسال اشاره کرد که در نتیجه شاهد افزایش سفرهای جاده‌ای با وسایل نقلیه شخصی بودیم.

در این میان اما برخی از خودروهای شخصی مردم و مسافران در روزها و در محورهایی که نباید، جریمه شدند و پیامک‌های جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی برای آن‌ها ارسال شد که بر اساس اطلاعات و آمار دریافت شده از سوی خبرنگار ایسنا برخی اشتباهات محاسباتی در این زمینه رخ داده است.

بر اساس مصوبات و پروتکل‌های ابلاغ شده در ایام اعمال محدودیت‌های کرونایی تردد، مرکز مدیریت راه‌های کشور موظف شده که همه پلاک‌های ثبتی توسط دوربین‌هایش را برای پلیس ارسال کند تا مالکان این خودروها با تردد در مناطق قرمز یک میلیون تومان و مناطق نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه شوند و در روزهای ممنوعیت تردد مانند ایام اعلام شده در عید فطر امسال این جریمه‌ها در همه محورهای مواصلاتی کشور باید اعمال شده و از تردد خودروها جلوگیری می‌شد که البته نشد.

اما در هفته‌های گذشته برخی مسافران و حتی مردم مناطق بومی نسبت به ثبت و ارسال پیامک‌های اشتباهی جریمه به علت ترددهای غیر مجاز در وضعیت قرمز، نارنجی یا در ایام ممنوعیت گلایه داشتند و بررسی‌ها نشان می‌دهد این اشتباه محاسباتی از سوی سامانه‌های ثبت جریمه رخ داده است و البته مردم با مراجعه به پلیس می‌توانند این مشکل خود را حل کنند.

اما در برخی مواقع مسافرانی نسبت به جلوگیری پلیس از تردد آن‌ها از یک محور در روزهای پس از ممنوعیت و ثبت جریمه به علت تردد غیر ضرور وسایل نقلیه در معابر شهر های با وضعیت قرمز گلایه دارند چرا که سفر آن‌ها پس از ممنوعیت تردد در ایام عید فطر بوده است و شهر مقصد آن‌ها نارنجی و قرمز نبوده است که البته چنین مسائلی نیز با مراجعه به پلیس قابل حل است اما این اشتباهات می‌تواند پیامدها و بعضا هزینه‌هایی هم در پی  داشته باشد که با به روز رسانی سامانه‌ها و سیستم ثبت و تفکیک پلاک‌های بومی و غیر بومی، مجاز و غیر مجاز این مشکل قابل حل و فصل است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.