0 نظر
113 بازدید

جدیدترین نظرسنجی تلویزیون رژیم صهیونیستی: لیکود با ۳۶ کرسی در صدر قرار می‌گیرد

double-quot تهران - جارپرس - تازه‌ترین نظرسنجی تلویزیون رژیم صهیونیستی حاکی از این است که در آستانه فروپاشی دولت ائتلافی این رژیم اگر انتخابات سراسری امروز برگزار شود، حزب لیکود در صدر نتایج رای‌گیری قرار می‌گیرد و کرسی‌های لیست مشترک رو به کاهش بوده و حزب "تیکفا حداشا" موفق نمی‌شود از حد نصاب عبور کند.
کد خبر : 93512
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 خرداد 1401 - 14:01
جدیدترین نظرسنجی تلویزیون رژیم صهیونیستی: لیکود با ۳۶ کرسی در صدر قرار می‌گیرد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، آخرین نظرسنجی تلویزیون رژیم صهیونیستی حاکی از این است که حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو در صدر نتایج نظرسنجی امروز قرار می‌گیرد و کرسی‌های لیست مشترک رو به کاهش بوده و حزب “تیکفا حداشا” به ریاست گدعون ساعر، وزیر دادگستری این رژیم موفق نمی‌شود از حد نصاب عبور کند.

نتایج این نظرسنجی چند ساعت پس از اینکه “نیر اورباخ”، عضو کنست از حزب یمینا لغو حمایت خود از ائتلاف دولتی را اعلام کرد، توسط شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر شد. در واقع اورباخ پس از شکست در تصویب قانون آپارتایدی اعمال قوانین رژیم صهیونیستی بر شهرک‌نشین‌های ساکن کرانه باختری اشغالی از حمایت از ائتلاف انصراف داد.

نتایج این نظرسنجی با نظرسنجی جمعه گذشته شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم تناقض دارند، طبق نتایج آن نظرسنجی، لیست یکپارچه موفق به کسب حد نصاب نشد و لیست مشترک هفت کرسی به دست آورد و بجز اینکه تیکفا حداشا به حد نصاب رسید، نتایج احزاب صهیونیستی در هر دو نظرسنجی نزدیک به هم بودند.

نظرسنجی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که لیکود به ریاست نتانیاهو ۳۶ کرسی و حزب “آینده‌ای هست” به ریاست یائیر لاپید ۲۰ کرسی را به دست می‌آورد و حزب “آبی سفید” به ریاست بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با کسب ۱۰ کرسی در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.

نتایج این نظرسنجی حاکی از افزایش قدرت ائتلاف “صهیونیسم دینی” است و طبق آن این ائتلاف در انتخابات امروز ۹ کرسی را به دست می‌آورد اما حزب “شاس” هشت کرسی پارلمانی و حزب “یهدوت هتوراه” هفت کرسی را به دست می‌آورند و حزب کار با کاهش کرسی‌هایش، شش کرسی به دست می‌آورد.

همچنین طبق این نظرسنجی لیست مشترک با از دست دادن یک کرسی، تنها پنج کرسی پارلمان را از آن خود می‌کند و احزاب “یسرائیل بیتنو” به ریاست آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، “یمینا” به ریاست نفتالی بنت، نخست وزیر این رژیم و لیست یکپارچه به ریاست منصور عباس نیز هر کدام پنج کرسی به دست می‌آورند و حزب مرتس نیز با کسب چهار کرسی در آخر این جدول قرار می‌گیرد.

در ادامه نیز نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، حزب تیکفا حداشا که شامل رهبران جدا شده از حزب لیکود از جمله ساعر، وزیر دادگستری، زئیف الکین، وزیر ساخت و ساز و مسکن، یفعات شاشا-بیطون، وزیر آموزش است، نمی‌تواند از حد نصاب تعیین شده یعنی کسب ۳.۲۵ درصد آراء عبور کند و با کسب ۲.۹ درصد از آراء رای‌دهندگان متوقف می‌شود.

همچنین طبق این نظرسنجی، دو بلوک سیاسی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در کسب اکثریت لازم برای تشکیل ائتلاف دولتی با ۶۱ عضو کنست شکست می‌خورند، به این شکل که ائتلاف فعلی ۵۵ کرسی به دست می‌آورد و ائتلاف نتانیاهو (شامل لیکود و احزاب حریدی و صهیونیسم دینی) ۶۰ کرسی را به دست می‌آورد و لیست مشترک نیز تنها پنج کرسی پارلمانی به دست می‌آورد.

در رقابت‌های دوجانبه میان نتانیاهو و رهبران فراکسیون‌های ائتلاف، نتانیاهو در نظرسنجی‌ها حمایت شرکت‌کنندگان را به دست آورد و آنها او را مناسب‌ترین فرد برای ریاست کابینه دانستند و او در مقایسه با لاپید با ۴۶ درصد آرا (لاپید ۲۷ درصد) و در رقابت با بنت با ۴۷ درصد آرا (بنت ۲۱ درصد) و در رقابت با گانتس با کسب ۴۶ درصد آرا (گانتس ۲۱ درصد) از همه آنها پیشی گرفت.

همچنین ۳۵ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که کابینه فعلی باید با همین ساختار و ترکیب اعضا به کار خود ادامه دهد اما ۵۶ درصد آنها معتقد بودند که کابینه فعلی باید منحل شود، ۵۶ درصد آنها نیز مخالفت خود را با حضور احزاب عربی در ائتلاف دولتی آتی رژیم صهیونیستی ابراز داشته و ۳۱ درصد با این مساله موافقت کردند.

پس از اینکه اورباخ خروج خود از کابینه را اعلام کرد، به نظر می‌رسد ائتلاف شکننده حاکم در آستانه فروپاشی قرار دارد. اورباخ پیش از این تاکید کرده بود می‌خواهد از برگزاری انتخابات دیگری جلوگیری کند و هرگز به انحلال کنست رای نخواهد داد اما در حال حاضر خروجش از کابینه موجب شده ائتلاف بنت با دو کرسی از شرایط اکثریت خارج شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.