جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جهان/ آمریکا همچنان درصدر آمارها

double-quot تهران - جارپرس - بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۶۴۶ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۲۲۶ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۶۳۶ هزار و ۳۶۴ بیمار کووید- ۱۹ نیز تایید شده است.
کد خبر : 108003
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آذر 1401 - 10:31
جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جهان/ آمریکا همچنان درصدر آمارها

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، بر اساس تازه‌ترین داده‌ها در جدول پاندمی کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۸ هزار و ۴۶۱ ابتلای جدید به کووید در جهان ثبت و به آمار قبلی افزوده شده است.

همچنین براساس جدول جهانی “ورلداُمتر”، آمریکا با بیش از ۱۰۰.۴ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا نیز هم اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۷.۶ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۱ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۱۰۰,۴۶۵,۰۸۷ ۱,۱۰۴,۷۵۵
۲ هند ۴۴,۶۷۲,۸۲۷ ۵۳۰,۶۱۴
۳ فرانسه ۳۷,۶۷۷,۲۹۹ ۱۵۸,۶۳۹
۴ آلمان ۳۶,۳۷۳,۱۶۴ ۱۵۷,۴۹۵
۵ برزیل ۳۵,۲۱۲,۰۳۵ ۶۸۹,۵۶۰
۶ کره جنوبی ۲۶,۹۵۹,۸۴۳ ۳۰,۴۱۳
۷ ژاپن ۲۴,۴۷۰,۵۵۷ ۴۹,۱۷۸
۸ ایتالیا ۲۴,۲۶۰,۶۶۰ ۱۸۱,۰۹۸
۹ انگلیس ۲۴,۰۰۰,۱۰۱ ۱۹۶,۸۲۱
۱۰ روسیه ۲۱,۵۷۴,۷۶۴ ۳۹۱,۸۴۰

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۸۹ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۶۳۳ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

در این لینک مشروح آمار فراگیریِ ویروس کرونا در جهان و جدول حاوی تمام جزئیات آماری در همه کشورها و مناطق درگیر کرونا به روزرسانی می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.