دو نماینده مجلس:

جایزه نرگس محمدی ارزشی برای ملت ندارد

double-quot تهران- جارپرس-دو نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکرات جداگانه‌ای به اعطای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی شهروند ایرانی واکنش نشان دادند.
کد خبر : 134330
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 10:23
جایزه نرگس محمدی ارزشی برای ملت ندارد

به گزارش جارپرس ازایسنا، مالک شریعتی نماینده تهران در جلسه علنی نوبت صبح امروز در تذکری در واکنش به اعطای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی گفت: اجحافی در حق ملت‌های آزاده دنیا در اعطای جایزه صلح نوبل می شود؛ این اجحاف انقدر واضح است که این جایزه را به رئیس رژیم صهیونیستی و امثال این‌ها می‌دادند و امروز آن را به یکی از اغتشاشگران دادند.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی ابرصلح‌بان جهان در عصر حاضر بود که منطقه را از وجود داعش پاک کرد.

همچنین محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز نیز در تذکر دیگری بیان کرد: جای تاسف دارد که جایزه صلح نوبل به فردی داده می شود که حامی قاتلان و از فعالان در اغتشاشات بوده است.

وی ادامه داد: البته در طول تاریخ جایزه صلح نوبل به کسانی داده شد که نه تنها حامی صلح نبوده بلکه فتنه انگیز و حامی قتل و جنایت بوده که نمونه آن اعطای جایزه به روسای جمهور امریکا همچون اوباما است؛ پس بعید نیست این افراد از عنصر مخالف و حامی قاتلان حمایت کرده و به او جایزه صلح نوبل را بدهند؛ این ارزشی برای ملت ما ندارد.

جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان ملل متحد همواره بر تحقق عینی صلح در سطوح منطقه ای و جهانی تاکید داشته و همواره بر تقویت فرهنگ صلح اهتمام داشته است؛ اما هیچ گاه نمی خواهد از صلح و تحقق آن سوء استفاده شود؛ بنابریان‌؛ این اقدام را حرکتی مغرضانه و سیاسی کاری دانسته و  آن را محکوم کرده است.

مقامات ایرانی از جمله کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در واکنش به این موضوع جایزه صلح نوبل را یک جایزه سیاسی و برای حمایت مالی از اقدامات غیرقانونی برخی برندگان آن دانسته‌اند.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه هم در واکنش به اقدام سیاسی کمیته صلح نوبل در اعطای جایزه به یکی از شهروندان ایرانی، در صفحه اجتماعی ایکس نوشت :« لایق‌ترین نماد صلح جهانی، سردار فداکاری بود که دو دهه با تروریسم و خشن‌ترین جنایتکاران مبارزه کرد و امنیت منطقه و جهان را تضمین کرد.»

انتهای پیام

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.