جانسون: اگر به سوئد و فنلاند حمله شود، به آن‌ها کمک می‌کنیم

double-quot تهران - جارپرس - نخست‌وزیر انگلیس عنوان کرد که درصورت مواجهه سوئد و فنلاند با هرگونه بحران، لندن به کمک آن‌ها خواهد شتافت.
کد خبر : 90522
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 - 21:34
جانسون: اگر به سوئد و فنلاند حمله شود، به آن‌ها کمک می‌کنیم

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، یک روزنامه فنلاندی به نقل از منابع مطلع نوشته بود که “فنلاند و سوئد ممکن است در ابتدای هفته آینده برای عضویت در ناتو درخواست بدهند”.

همچنین آرتی عربی نوشت که انگلیس امروز (چهارشنبه) دو توافق برای ارائه تضمین‌های امنیتی متقابل به فنلاند و سوئد را امضا کرده است.

دفتر نخست‌وزیری بوریس جانسون در بیانیه‌ای تایید کرد که “جانسون دو توافق تاریخی با سوئد و فنلاند امضا کرده است تا در مواجهه با تهدیدات جدید، امنیت‌ آن‌ها و توانایی‌های دفاعی در شمال اروپا را تقویت کند”.

مطابق با این بیانیه، جانسون در سفر صبح امروز خود به سوئد توافقی برای ارائه تضمین‌های امنیتی متقابل با ماگدالنا اندرسون را امضا کرده است و سپس سفری به فنلاند داشته و توافق مشابهی را با همتای فنلاندی‌اش امضا کرده است.

این بیانیه اشاره داشت که این دو توافق جدید به معنای “تغییر بنیادین” همکاری‌های امنیتی و نظامی از جمله تشدید تبادلات اطلاعاتی، گسترش همکاری در حوزه فناوری‌های مدرن و سرعت بخشیدن به برنامه اعزام، تمرینات و مانورهای نظامی میان انگلیس و این دو کشور حوزه اسکاندیناوی است.

در بیانیه آمده که این دو توافق جدید که شامل همکاری برای مقابله با تهدیدات قدیمی و همچنین “چالش‌های جدیدی ژئوپلیتیک از حملات سایبری” می‌شود، به “تقویت امنیت در سه کشور و شمال اروپا کمک خواهد کرد”.

به نوشته این بیانیه جانسون تاکید داشت که این توافق‌ها “تعهدات درازمدت برای تقویت روابط نظامی و امنیت بین‌المللی هستند و توانایی‌های دفاعی اروپا برای نسل‌های بعدی را تقویت نخواهند کرد.

​​​​​ روزنامه فنلاندی همچنین پیشتر گزارش داده بود که سائولی نینیسته، رئیس‌جمهوری فنلاند به همراه سانا مارین، نخست‌وزیر این کشور در دوازدهم مه (فردا) نظرات خود در صورت عضویت احتمالی در ناتو را منتشر خواهند کرد.

دفتر ریاست‌جمهوری فنلاند همچنین اعلام کرد که رئیس‌جمهوری طی سفر آتی خود به سوئد با ماگدالنا اندرسون، نخست‌وزیر این کشور درخصوص تصمیمات مرتبط با سیاست امنیتی دو کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.