0 نظر
154 بازدید

جام همبستگی جهانی کشتی در ابهام/رئیس فدراسیون کشتی: روس ها کنار کشیدند

double-quot
تهران – جارپرس – رئیس فدراسیون کشتی در نامه ای به «نناد لالوویچ» رئیس اتحادیه جهانی کشتی نوشت: به دلیل همکاری نکردن روسیه، طرح فدراسیون کشتی ایران قابل اجرا نیست.

کد خبر : 20289
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1396 - 11:46
جام همبستگی جهانی کشتی در ابهام/رئیس فدراسیون کشتی: روس ها کنار کشیدند

ایران چند ماه پیش برگزاری مسابقاتی با عنوان «جام همبستگی جهانی کشتی» را با هدف حمایت از ماندگاری این رشته در المپیک ارائه کرد.
این مسابقات در سه رشته آزاد و فرنگی و زنان با حضور سه کشور قدرتمند در هر رشته پیشنهاد شد.
ایده فدراسیون کشتی ایران با استقبال کشورهای آمریکا، ترکیه و ژاپن و حتی روسیه روبرو شد. اما اکنون «رسول خادم» در نامه ای به «نناد لالوویچ» از کم کاری روس ها گلایه دارد.
وی در نامه خود نوشت: علی رغم پیگیری و اعلام آمادگی فدراسیون های ایران، آمریکا، ترکیه و ژاپن، فدراسیون کشتی روسیه در این زمینه تمایلی به همکاری نداشت.
رئیس فدراسیون کشتی ایران نوشت: البته فدراسیون روسیه حق دارد به عنوان یک فدراسیون مستقل درباره حضور یا حضور نداشتن در این گونه مسابقات تصمیم گیری کند، اما غیبت روسیه، علی رغم اعلام آمادگی اکثریت کشورهای دیگر، امکان برگزاری این مسابقات نمادین را که قرار بود در فضاهای عمومی شهرها (میادین یا فضاهای شهری اصلی) برگزار شود، فراهم نمی کند.
خادم در این نامه تصریح کرد: به نظر می رسد که اتحادیه جهانی کشتی نمی تواند از ظرفیت چنین انگیزه هایی بی تفاوت بگذرد و این اتحادیه باید برای انجام حرکت های نمادین در دنیا به عنوان یکی از موضوعات مورد نیاز و حائز اهمیت کشتی برنامه ای مشخص تنظیم کند.
وی افزود: کشتی به عنوان یک ورزش باستانی و کهن در جهان برای اینکه بتواند در رقابت با رشته های جدیدی که پشتوانه و حمایت اقتصادی بزرگ دارند، بیش از این در افکار عمومی جا نماند، نیاز به انجام اقداماتی نمادین و مستمر در سطوح قاره ای و جهانی دارد.
رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به حمایت فدراسیون های ملی از اتحادیه جهانی کشتی تصریح کرد: کشتی نیازمند اقدامات نمادینی است که نظر رسانه، افکارعمومی و متعاقب آن بنگاه های اقتصادی را به خود جذب کند.
فدراسیون کشتی آذر ماه سال گذشته طرح برگزاری «جام همبستگی جهانی کشتی» را به اتحادیه جهانی ارایه داد که براساس آن در کشتی آزاد مابین تیم های ایران، روسیه و آمریکا، در کشتی فرنگی بین تیم های ایران، روسیه و ترکیه و در کشتی زنان بین تیم های ژاپن، آمریکا و روسیه مسابقات نمادینی برگزار شود.
این مسابقات در هر کشور در یکی از مکان های ملی و اصلی آن کشور چون برج میلاد تهران، میدان سرخ مسکو، میدان تایمز نیویورک و یکی از میادین اصلی کشورهای ترکیه و ژاپن انجام شود.
این رقابت ها تلاش های خانواده کشتی برای عمومی کردن این رشته تاریخی و حفظ همیشگی آن در المپیک را نشان می دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.