تیم ملی والیبال ایران مقابل آرژانتین شکست خورد

double-quot

تهران- جارپرس -تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در جام جهانی ۲۰۱۵ از آرژانتین شکست خورد تا آغاز نا امید کننده ای در این رقابت ها داشته باشد.

کد خبر : 11350
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 شهریور 1394 - 6:12
تیم ملی والیبال ایران مقابل آرژانتین شکست خورد

 

 

 

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۷:۴۰ امروز (سه شنبه) در نخستین مسابقه جام جهانی ۲۰۱۵ به مصاف آرژانتین رفت و با نتیجه سه بر یک شکست خورد.

ایران ست نخست این مسابقه را با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به سود خود رقم زد اما ست های بعدی به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۶ بر ۲۴ به سود آرژانتین به پایان رسید تا این تیم سه امتیاز این مسابقه را از آن خود کند.

اسلوبودان کواچ در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه سعید معروف، شهرام محمودی، عادل غلامی، سید محمد موسوی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور و مهدی مرندی روانه میدان کرد.
تیم ملی ایران از ساعت ۱۰:۴۰ فردا (چهارشنبه) در دومین مسابقه خود در این رقابت ها به مصاف تونس می رود.

** ست اول (ایران ۲۷ – ۲۵)
این مسابقه با عملکرد بهتر آرژانتینی ها آغاز شد. اگرچه برخی اشتباهات فردی شاگردان ولاسکو باعث شد ایران در آغاز ست در امتیازگیری پیش بیفتد اما عملکرد بهتر آرژانتینی ها در زدن اسپک، توپ گیری و زدن سرویس و به خصوص درخشش پاسور این تیم در ادامه مسابقه، این تیم را پیش انداخت. وقت استراحت فنی دوم این مسابقه در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود آرژانتین اعلام شد اما ورود دو تیم به میدان باعث شد سرعت امتیازگیری آرژانتین بیشتر شود. در امتیاز ۱۹ بر ۱۵ به سود آرژانتین، اسلوبودان کواچ با درخواست وقت استراحت تلاش کرد روند مسابقه را تغییر دهد اما درخشش آرژانتینی ها در زدن سرویس و توپ گیری فرصت نزدیک شدن به حریف را به بازیکنان ایران نداد. در حالی که ایران با نتیجه۲۱بر۱۶ عقب افتاده بود، سعید معروف در خط سرویس قرار گرفت و با زدن سرویس های هدفمند و فوق العاده خود زمینه کسب سه امتیاز پی در پی برای ایران را فراهم کرد. در امتیاز ۲۱ بر ۱۹ خولیو ولاسکو با درخواست وقت استراحت و ایجاد وقفه در مسابقه سعی کرد روند امتیازگیری ایران را مختل کند که موقتا نیز به هدف خود رسید اما این بار نوبت میلاد عبادی پور بود که با زدن سرویس های دیدنی خود سه امتیاز دیگربرای ایران به ارمغان بیاورد تا شاگردان کواچ ۲۳ بر ۲۲ از حریف پیش بیفتند. در این امتیاز آرژانتین با انجام دو تعویض جای پاسور و پشت خط زن خود را عوض کرد و پس از انجام این تعویض ها، وقفه ای طولانی در مسابقه هم ایجاد شد که به ضرر ایران بود و باعث شد سرویس بعدی عبادی پور خطا شود. در ادامه مسابقه دو تیم به صورت پایاپای در امتیازگیری پیش رفتند تا اینکه عبادی پور با زدن اسپک درحالی که شرایط متعادلی نداشت امتیاز پیروزی ایران را به دست آورد تا شاگردان کواچ درحالی که ۵ امتیاز از حریف خود عقب افتاده بودند، ست اول را با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به سود خود رقم بزنند.

** ست دوم (ایران ۲۲ – آرژانتین ۲۵)
در آغاز ست دوم هم آرژانتین با تکیه بر عملکرد خوب بازیکنانش در زدن اسپک، دفاع روی تور و توپ گیری از ایران پیش افتاد. اگرچه بازیکنان ایران در زدن سرویس عملکرد خوبی داشتند و سعید معروف هم به خوبی مهاجمین را تغذیه می کرد اما اشتباهات زیاد در زدن اسپک، این فرصت را به حریف داد تا پیش بیفتد و وقت استراحت فنی اول در امتیاز ۸ بر ۶ به سود شاگردان ولاسکو اعلام شد. سعید معروف در این ست پاس های زیادی به سرعتی زن های ایران داد و در نهایت هم یکی از همین پاس ها با اسپک عادل غلامی ایران را در امتیاز ۱۳ با حریف به تساوی رساند. اشتباهات پی در پی بازیکنان دو تیم، امتیازاتی به حریفان داد و وقت استراحت فنی دوم نیز در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران اعلام شد. در ادامه مسابقه مهدی مهدوی جای سعید معروف را گرفت تا در دفاع روی تور به کمک تیم ایران بیاید که پس از رد و بدل شدن دو امتیاز باز هم از میدان بیرون رفت. ولاسکو هم مانند ست قبل دو تعویض همیشگی و تکراری خود را انجام داد. در امتیاز ۲۱ بر ۲۰ محمدحسن صنوبر به جای محمد موسوی به میدان رفت تا در خط سرویس قرار بگیرد اما سرویس هدفمند او امتیازی برای ایران به دنبال نداشت. در مقابل ماکسیمیلیانو گائونا با زدن یک سرویس پرشی دیدنی، آرژانتین را ۲۲ بر ۲۱ پیش انداخت. اگرچه کواچ با درخواست وقت استراحت سعی کرد با ایجاد وقفه در کار گائونا، روند امتیازگیری آرژانتین را متوقف کند اما او یک سرویس خوب دیگر و یک امتیاز دیگر برای آرژانتین به ارمغان آورد. در امتیاز ۲۴ بر ۲۲ به سود آرژانتین، دو تعویض آرژانتین به جای خود بازگشت و ایران نیز وقت استراحت دوم خود را گرفت. پس از ورود به میدان نیز عادل غلامی با زدن اسپک به تور، آن هم در شرایطی که هیچ مدافعی مقابلش قرار نداشت، امتیاز پیروزی ۲۵ بر ۲۲ را تقدیم آرژانتین کرد.

 

** ست سوم (ایران ۲۲ – آرژانتین ۲۵)
آرژانتین در آغاز ست سوم هم مانند دو ست قبل خیلی زود پیش افتاد. عملکرد ضعیف مدافعین روی تور و اشتباهات متعدد اسپکرهای ایران در کنار نمایش بد سعید معروف فاصله دو تیم را زیاد کرد. کواچ با به میدان فرستادن امیر غفور، سامان فائزی و مهدی مهدوی به جای شهرام محمودی، عادل غلامی و سعید معروف سعی کرد روند بازی را عوض کند اما موفق به این کار نشد. سرمربی ایران حتی در امتیاز ۲۲ بر ۱۸ و ۲۴ بر ۲۰ به سود حریف هم درخواست وقت استراحت کرد اما آرژانتین با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسید. ایران در این ست در تمام بخش های مسابقه مانند زدن اسپک، سرویس، دفاع روی تور، توپ گیری و پاس آمار ضعیف تری نسبت به حریف داشت.

 

** ست چهارم (ایران ۲۴ – آرژانتین ۲۶)
آغاز ست چهارم با عملکرد بسیار بد ایران همراه شد. اشتباهات پی در پی اسپکرهای ایران و عملکرد فوق العاده ضعیف سعید معروف باعث شد نتیجه ۵ بر ۱ به سود آرژانتین شود. امیر غفور هم که از آغاز این ست در ترکیب اصلی ایران قرار گرفته بود اشتباهات زیادی داشت و بسیار بد کار کرد. حتی مجتبی میرزاجانپور که به جای عبادی پور وارد میدان شد هم مانند دیگر اسپکرهای ایران کار کرد و وقت استراحت فنی اول در امتیاز ۸ بر ۲ به سود آرژانتین اعلام شد. ایران تا امتیاز ۱۲ بر ۵ نیز از حریف خود عقب افتاد که نکته جالب این بود که تمام این پنج امتیاز با خطای سرویس آرژانتین به دست آمد و بازیکنان ایران هیچ امتیازی به دست نیاوردند. در ادامه مسابقه سعید معروف که عملکرد بسیار ضعیفی در این مسابقه داشت جای خود را به مهدی مهدوی داد و پس از این تعویض مقداری روند بازی عوض شد و به خصوص مدافعین روی تور ایران عملکرد خوبی داشتند. وقت استراحت فنی دوم این مسابقه در امتیاز ۱۶ بر ۱۱ به سود آرژانتین اعلام شد.
درادامه مسابقه محمدحسن صنوبر به جای موسوی وارد میدان شد. ولاسکو هم در مقابل مانند همیشه دو تعویض خود را انجام داد. بازیکنان ایران و به خصوص میرزاجانپور در ادامه مسابقه عملکرد بهتری ارائه کردند و فاصله را با حریف کاهش دادند. میرزاجانپور با دو امتیاز سرویس و زدن یک سرویس خوب دیگر کمک کرد تا دو تیم در امتیاز ۲۳ به تساوی برسند اما بازهم این آرژانتین بود که پیش افتاد و در نهایت با امتیاز ۲۶ بر ۲۴ به پیروزی رسید.

جام جهانی والیبال با حضور ۱۲ تیم و به صورت دوره از ۱۷ شهریور تا اول مهر در پنج شهر ژاپن برگزار می شود.
دو تیم نخست این رقابت ها سهمیه بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب می کنند.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.