تیم‌های ایرانی آب رفتند!/ پرسپولیس گران‌ترین تیم لیگ برتر

double-quot تهران - جارپرس - طبق ارزش گذاری سایت ترانسفر مارکت، تمام تیم های بزرگ ایران بعد از فصل نقل و انتقالات و جدایی دسته جمعی ستاره ها، از نظر ارزش گذاری اقتصادی، ضرر کرده اند و نسبت به گذشته افت فاحشی را تجربه می کنند.
کد خبر : 68345
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 9:11
تیم‌های ایرانی آب رفتند!/ پرسپولیس گران‌ترین تیم لیگ برتر

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، تا پایان لیگ بیستم، استقلال بالاتر از پرسپولیس، ارزشمندترین تیم ایران بود و بازیکنان ارزشمند و گران قیمتی را در ترکیب خود داشت اما با تغییر و تحولاتی که در پنجره نقل و انتقالات تابستانی رخ داد، طبق اعلام سایت ترانسفر مارکت (مستندترین منبع اقتصادی فوتبال جهان که به‌ طور مستمر ارزش بازیکنان و در نتیجه ارزش تیم‌ها و لیگ‌های سراسر دنیا را مشخص می‌کند)، پرسپولیس اکنون ارزشمندترین تیم ایران است.

همچنین گل گهر سیرجان بعد از جذب چندین بازیکن نامدار و ارزشمند، اکنون در رتبه سوم ارزشمندترین تیم ایران قرار دارد و در این بین تراکتور که با مشکلات زیادی از جمله از دست دادن بازیکنان خود به علت مسائل مدیریتی و مالی مواجه است، تا نیمه‌های جدول سقوط کرده و دیگر در بین ارزشمندترین های لیگ قرار ندارد!

* استقلال

استقلال در حالی لیگ بیستم را به پایان رساند که این تیم با ۱۴.۹ میلیون یورو، ارزشمندترین تیم ایران بود اما جدایی بازیکنانی مانند مهدی قایدی، محمد نادری، شیخ دیاباته، هروویه میلیچ، رشید مظاهری، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی و … آبی‌ها را با سقوطی ۴ میلیون یورویی مواجه کرده و آن ها به رتبه دوم لیگ ایران تنزل کرده‌اند.

* پرسپولیس

پرسپولیس هم با افت ارزش تیمی مواجه شده اما این مقدار برای سرخپوشان شدید نیست. آن ها در پایان لیگ بیستم ۱۲.۶ میلیون یورو ارزش گذاری شده بودند که با وجود جدایی کنعانی‌زادگان، نوراللهی و مغانلو، پرسپولیس با ۱۱.۳ میلیون یورو به رتبه نخست ارزشمندترین تیم ایران صعود کرده است.

* سپاهان

جدایی بازیکنان ارزشمند و تاثیرگذاری مانند احسان حاج‌صفی، محمد محبی، پیام نیازمند، استنلی کی‌روش و … گریبان سپاهان را هم گرفته و این تیم که تا قبل از این ۱۰.۲ میلیون یورو ارزش گذاری شده بود، با ۸.۶ میلیون یورو به رتبه چهارم ارزشمندترین تیم ایران سقوط کرده است.

* گل گهر سیرجان

شاید در یک نگاه منطقی، گل گهر تنها تیم لیگ برتر بود که نسبت به فصل گذشته تقویت شده است. تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان روی کاغذ نتوانستند به جای بازیکنان از دست رفته خود ستاره‌های بزرگتری را جذب کنند اما گل گهر ضمن حفظ برخی از داشته های خود، خریدهای جدیدی را هم انجام داده و از ۸.۳ میلیون یورو در لیگ بیستم، به رقم ۹.۱ میلیون در لیگ بیست و یکم رسیده است و در رتبه سوم قرار دارد.

* تراکتور

پنجمین تیم ارزشمند فصل گذشته با حدود دو میلیون یورو افت، از ۸.۴ میلیون یورو به ۶.۴۵ میلیون یورو سقوط کرده که این روند با توجه به اوضاع و احوال این روزهای تیم تبریزی چندان پایدار نیست و امکان دارد ارزش این تیم به پایین‌تر از این هم سقوط کنند.

در نگاه کلی لیگ ایران آب رفته و کوچ دسته جمعی ستاره های لیگ بیستم، باعث کاهش ارزش فوتبال ایران شده است. باید چشم انتظار آینده نشست و دید در طول فصل جدید، فوتبال ایران کدام بازیکنان را در حد ستاره های گذشته رونمایی می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.