معاون وزیر بهداشت:

تک رقمی شدن فوت ناشی از کرونا/ ماسک بزنید

double-quot تهران- جارپرس- معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تک رقمی شدن فوت ناشی از کرونا در کشور، گفت: با توجه به اینکه هنوز کرونا تمام نشده است از مردم درخواست داریم که حتما از ماسک استفاده کنند.
کد خبر : 89884
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401 - 18:48
تک رقمی شدن فوت ناشی از کرونا/ ماسک بزنید

به گزارش جارپرس از ایرنا، کمال حیدری روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت:  خوشحالیم که پس از مدتها تک رقمی شدن مرگ ناشی از کرونا را دوباره تجربه کردیم.
وی در ادامه با بیان اینکه در کمیته علمی مقابله با کرونا مهمترین موضوع را پوشش واکسیناسیون مطرح کرده است، تصریح کرد: پوشش واکسیناسیون به طور یقین تاثیر بسزایی در روند کنترل این ویروس داشت همانگونه که در دو موج شدید(در موج پنجم با دلتا و موج ششم با امیکرون) این تاثیر جدی را شاهد بودیم.
وی ادامه داد: با پوشش واکسیناسیون شرایط خوبی را تجربه کردیم اما توقع داریم مردم صبر و تحمل پیشه کنند و به پیام ها و درخواست های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا  توجه کنند و همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مردم ماسک بزنند کرونا تمام نشده است
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مردم مراحل واکسیناسیون علیه کرونا را تکمیل کنند، گفت: اکنون از مردم درخواست داریم برای پوشش واکسیناسیون کسانی که هنوز واکسن نزده یا تکمیل واکسیناسیون آنها انجام نشده، خود را واکسینه کنند.
وی با اشاره به اینکه وضعیت کرونا مطلوب است،  اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت تلاش دارد که امور جاری زندگی ساری و جاری باشد و کسانی که بیماری زمینه ای، نقص ایمنی دارند و سالمند هستند حتما رعایت ماسک را داشته باشند.
حیدری تصریح کرد: کمیته علمی مقابله با کرونا به این موضوع اذعان دارد که یکی از موفقیت‌های ما در دوران کرونا در زمینه استفاده از ماسک است و باید آن را ادامه دهیم تا خبر رهایی از این بیماری را داشته باشیم و به شرایط عادی برگردیم.
وی ابراز امیدواری کرد مردم همچنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری جدی داشته باشند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره روند واکسیناسیون در کشور نیز گفت: پوشش واکسیناسیون در کشور مطلوب است و  آمارها نشان می دهد که ٨٠ تا ٨۵ درصد از کسانی که مرگ و بستری ناشی از ویروس کرونا داشتند جز افرادی بودند که واکسن نزده بودند.
وی ادامه داد: واکسن زده ها نیز پس از ابتلا به این ویروس، تزریق واکسن در آنها تاثیر بسزایی در روند بیماری داشت و اثرات کمتری از این ویروس در آنها مشهود بود و نشان داد که اثربخشی واکسن ها زیاد است.
وی با بیان اینکه واکسن مورد نیاز مردم تا پایان سال ١۴٠١ را تامین کرده‌ایم، تصریح کرد: پیش بینی سازمان جهانی بهداشت این است که ممکن است جهان موج جدیدی از ویروس را در تابستان تجربه کند امیدواریم مردم واکسن را در برنامه خودشان قرار دهند و کسانی که نوبت آخر واکسن خود را نزده اند حتما برای تزریق اقدام کنند.
وی با تأکید بر ضرورت واکسیناسیون کسانی که بیشتر در معرض آسیب هستند اظهار داشت: کرونا هنوز در هیچ جای دنیا تمام نشده است. حتی در برخی کشورهای اروپایی نیز تلفات سنگینی را شاهد هستیم.
حیدری ادامه داد: در اروپا هم مانند زمانی که ما خیلی درگیر بودیم با این ویروس درگیر هستند که امیدواریم با همراهی و رعایت بهتر مردم از نظر پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا شاهد موج جدید در کشور نباشیم.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ هموطن دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان‌باخته و بدین ترتیب مجموع فوتی‌های این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۱۳۸ نفر در کشور رسید.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۰۳ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۱۹۶ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۸۳ هزار و ۶۴۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۱۳ هزار و ۲۴۰ دُز رسیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.