0 نظر
181 بازدید

تکلیف بیمه‌های تکمیلی پس از حذف دفترچه کاغذی و اجرای “نسخه الکترونیک”

double-quot تهران - جارپرس - سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران به تشریح ساز و کار استفاده از بیمه‌های تکمیلی پس از اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های بیمه پرداخت.
کد خبر : 59354
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 - 10:32
تکلیف بیمه‌های تکمیلی پس از حذف دفترچه کاغذی و اجرای “نسخه الکترونیک”

به گزارش جارپرس از ایسنا، سیده مریم حسینی درباره ساز و کار استفاده از بیمه‌های تکمیلی پس از اجرای نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های بیمه، گفت: در قانون بودجه تکلیف تمام بازیگران حوزه سلامت مشخص شده است و بیمه‌های تکمیلی باید مانند بیمه پایه وارد فضای نسخه نویسی الکترونیک شوند.

وی افزود: موسسات طرف قراداد ما برای کمک به بیمه شدگان از کاغذ یا سربرگ استفاده می‌کنند تا بیمه شدگانی که می‌خواهند برای دریافت وجه از بیمه تکمیلی استفاده کنند، مشکل نداشته باشند و هم اینکه بیمه شده برای بیمه سلامت می‌توانند از طریق سامانه شهروندی یا خدمات غیرحضوری بیمه سلامت، برای بیمه تکمیلی خود استفاده کنند.

سرپرست بیمه سلامت استان تهران تاکید کرد: سامانه ارائه خدمات شهروندی با قابلیت‌هایی اعم از احراز هویت بیمه شده براساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده کلیه نسخ و امکان مشاهده ریز نسخه شامل تجویزی و خدمات ارائه شده راه اندازی شده است. برای دسترسی به سامانه سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت کلیه شهروندان می‌توانند از طریق آدرس  https://eservices.ihio.gov.ir/esc/ مراجعه کنند.

حسینی ادامه داد: نسبت به قبل که این سامانه وجود نداشت، شدت شکایات کمتر شده است که این موضوع یا به راه اندازی سامانه و یا به پیشرفت نسخه نویسی الکترونیک بازمی‌گردد که تمام موسسات و بیمه‌های تکمیلی خود را موظف می‌دانند وارد فضایی شوند که بیمه شده با حذف دفترچه کاغذی به راحتی بتواند خدمت بگیرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.