تکرار ادعای بی‌پایه و اساس امارات درباره جزایر سه‌گانه ایران

double-quot تهران- جارپرس-وزیر دولت امارات درباره همکاری‌های بین‌المللی در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادعاهای این کشور درباره جزایر سه‌گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی ایران را تکرار کرد.
کد خبر : 133800
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1402 - 15:01
تکرار ادعای بی‌پایه و اساس امارات درباره جزایر سه‌گانه ایران

به گزارش جارپرس از ایرنا از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، ریم بنت ابراهیم الهاشمی ، وزیر مشاور امارات در امور همکاری‌های بین‌المللی در سخنرانی خود در جریان هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک از جمهوری اسلامی ایران خواست تا مشکل سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را حل و فصل کند!

وی در این خصوص مدعی شد: زمان ما را از درخواست حل و فصل این مشکل چه از طریق مذاکره مستقیم یا دیوان کیفری بین‌المللی بازنمی‌دارند و این موضع ثابت امارات در چند دهه گذشته بوده است.

مقام اماراتی این بار از واژه «اشغال» برای جزایر سه‌گانه استفاده کرد.

امارات در ماه‌های اخیر تلاش کرده تا بار دیگر ادعاهای خود را درباره جزایر ایرانی تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی پررنگ کند. در ۲۹ شهریورماه نیز در بیانیه پایانی نشست مشترک وزرای امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در نیویورک، حاضرین خواستار دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز برای این جزایر شدند.

همزمان ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر مواضع ثابت و اصولی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی در این باره خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.