تکذیب آمار افزایش ۵۶درصدی واردات روغن پالم/ عدم تغییر سیاست دولت و کاهش بیش از ۳۰۰هزار تنی

double-quot
تهران – جارپرس -معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو ضمن تکذیب مطالبی که اخیرا با استناد به آمار ۱۱ ماهه تجارت خارجی از افزایش ۵۶درصدی واردات روغن پالم نسبت به سال قبل و رسیدن به ۳۹۷ هزار تن می گوید؛ اظهار داشت:واردات روغن پالم در سال جاری به هیچ عنوان نسبت به سال گذشته افزایش نداشته و میزان آن کماکان کمتر از سقف ۴۲۰ هزارتنی تعیین شده در سال می باشد.
کد خبر : 19800
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 اسفند 1395 - 10:34
تکذیب آمار افزایش ۵۶درصدی واردات روغن پالم/ عدم تغییر سیاست دولت و کاهش بیش از ۳۰۰هزار تنی

 

به گزارش جارپرس، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با ایفدانا ضمن تکذیب مطالبی که اخیرا با استناد به آمار ۱۱ ماهه تجارت خارجی از افزایش ۵۶درصدی واردات روغن پالم نسبت به سال قبل و رسیدن به ۳۹۷ هزار تن می گوید؛ اظهار داشت:واردات روغن پالم در سال جاری به هیچ عنوان نسبت به سال گذشته افزایش نداشته و میزان آن کماکان کمتر از سقف ۴۲۰ هزارتنی تعیین شده در سال می باشد.

رسول دیناروند اضافه کرد: در حالی که واردات روغن پالم در دولت قبل به ۷۵۰ هزار تن در سال بالغ می‌شده، میزان واردات آن در سه سال اخیر با کاهش بیش از ۳۰۰ هزار تنی مواجه گردیده است.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه به منظور کنترل واردات روغن پالم، در سال ۹۴ تعرفه واردات این روغن از ۱۰ به ۲۶ درصد افزایش یافت دلیل این اقدام را کاهش صرفه واردات روغن پالم نسبت به سایر انواع روغن برشمرد.

 

سکاندار فراورده های سلامت کشور با تاکید بر اینکه این دولت در سیاست کنترل واردات روغن پالم هیچگونه تغییر سیاستی اعمال نکرده است؛ خاطر نشان کرد: واردات این روغن کماکان از سقف تعیین شده کمتر می باشد.

 

به گزارش ایفدانا، تا روز ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ مقدار واردات پالم با مجوز سازمان غذا و دارو ۳۶۱ هزار تن بوده است که از سقف تعیین شده ۴۲۰ هزار تن بسیار کمتر است.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.