تکاپوی نمایندگان در فضای مجازی، پیش از حضور روحانی در مجلس

double-quot
تهران – جارپرس – امروز رییس جمهوری برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس شورای اسلامی رفت، آن هم در شرایطی که بسیاری صاحب نظران، تحلیلگران و شخصیت های سیاسی، آن را به دلیل نیاز کنونی کشور به انسجام و وحدت ، به صلاح ندانستند.
کد خبر : 26636
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 شهریور 1397 - 8:05
تکاپوی نمایندگان در فضای مجازی، پیش از حضور روحانی در مجلس

امضا کنندگان سوال از رییس جمهوری با تاکید بر مواضع خود درباره عملکرد دولت، این امر را طبق قانون حق نمایندگان دانسته و بر ضررورت انجام آن پافشاری کردند در حالی که حتی کسانی که عملکرد دولت را در بسیاری مواقع به نقد می کشیدند، سوال از رییس جمهوری را به زیان کشور و بهانه ای برای فرصت طلبی دشمن می دانستند.
**توصیه به شفاف گویی رییس جمهوری
نگاهی به آرای و نگاشته های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که برخی نمایندگان ابراز امیدواری کردند که رییس جمهوری در پاسخگویی به سوالات نمایندگان شفافیت به خرج دهد در همین زمینه سید فرید موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود نوشت: « امیدوارم رییس جمهور، با پاسخ های شفاف، پرهیز از کلی گویی و بیان صادقانه و ارئه راهکارهای مسئولانه، موقعیت موجود را برای کشور، به فرصتی برای بازسازی اعتماد عمومی تبدیل کند. کشور بی از هر زمان دیگری به ایفای نقش مسئولانه ی همه نیاز دارد.».
همچنین محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس در توئیتر خود نوشت: وکلای ملت فردا از آقای رییس جمهو سوالات و مطالبات به حق مردم را می گرسند و انتظار است آقای روحانی هم پاسخ های روشن، شفاف و قانع کننده ارائه نمایند.»
محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید نیز با اشاره به برخی مشکلات کور از جمله رانت و وضعیت نابسامان اقتصادی توئیت کرد:« وضعیت نابسامان اقتصاد ناشی از عوامل مختلفی است؛ ساختار متمرکز رانتی تک محصولی غیر رقابتی، فعالیت نهادهای موازی، توزیع نامتوازن منابع، فساد و عدم شفافیت، انحراف در خصوصی سازی، تعامل ضعیف با اقتصادی جهانی و … روحانی باید توضیح دهد که دولت او چه سهمی در هریک از این عوامل دارد؟»
در این میان یکی از کاربران توئیتری در پاسخ به تویئت صادقی می نویسد:«روحانی مگر جدای از سیاست کلی نظام است؟»
کاربر دیگری نیز با اشاره به اینکه محورهای سوال از رییس جمهوری چالش هایی است که نظام با آن مواجه است می نویسد «بیخودی سعی نکن تقصیر را گردن روحانی بیندازی.»
همچنین فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در توئیتی دیگر نوشت: حضور رییس جمهور در مجلس احترام به نمایندگان و موکلانشان است. مهم است که روحانی امروز چگونه از این فرصت، برای ترمیم شکاف موجود بر پیکره اعتماد عمومی بهره می گیرد. مجلس و دولت امروز باید به جامعه نشان دهند که برای مشکلات کشور و مردم اهتمام ویژه دارند.
**داعیه عبور از قانون رییس جمهوری
جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نوشت:« در جلسه فردای مجلس اگر نمایندگان از پاسخ های رییس جمهور قانع نشوند و رای دهند که ایشان از اختیارات قانونی خود برای حل مشکلات جامعه استفاده نکرده یا در برخی موارد از قانون عبور کرده، پرونده برای بررسی به قوه قضاییه رفته و بررسی می کنند چرا رییس جمهوری از قانون عبور کرده است.»
قدوسی همچنین با هشتگ «فصل عمل» نوست: بنیان و اساس مشروعیت رییس جمهور وفای به عهد و اجرای متن سوگند شرعی خوانده شده در مجلس و حفظ عزت ملت بزرگ ایران و عمل به قول های داده شده است.
سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین نیز دوستان را خطاب قرار داد و توئیت کرد: «دوستان دولت برای سوال از رییس جمهور حاشیه سازی نکنند و آن را به دعوای سیاسی تبدیل نکنند بلکه آن را به فرصتی برای همگرایی و وحدت قوا تبدیل کنند.»
امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود با اشاره به اینکه سوال از رییس جمهوری با سوال از وزیران متفاوت است، نوشت: «سوال از رییس جمهوری با سوال از وزرا کاملا متفاوت است و قطعا چالش آفرینی در آن از هردو طرف تحت شعاع قراردادن اهداف نظارتی مجلس خواهد بود؛ آقای روحانی به جز توضیح عملکرد باید برنامه آتی دولت و تیم اقتصادیش را بیان کند تا مجلس بتواند تصمیمی جامع بگیرد.»
حسینعلی حاجی دلیگانی دیگر نماینده مجلس نیز درباره سوال از رییس جمهوری نوشت: « اگر رییس جمهوری پاسخ قابل قبولی برای پنج سوال اقتصادی ارائه ندهد، ناگزیر از امضای طرح استیضاح وی خواهیم بود.
علیرضا رحیمی نمایندهمردم تهران نیز با بیان اینکه از دولت و رییس جمهوری گلایه مند است، اما توئیت کرد: « با همه گلایه ها و دلخوری هایی که از دکتر روحانی و دولت داریم فردا در جریان سوال از رییس جمهور حمایتشان می کنیم تا ایران و ایرانی دشمن شاد نشوند. همه با هم باید برای اصلاح امور و بهبود شرایط کشور بکوشیم. ایران را سرافراز می خواهیم»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.