تپش سهام تسلا بر مدار سینوسی

double-quot تهران - جارپرس - ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا و ریویان در اولین هفته معاملاتی سال، بیش از ۱۰ درصد نوسان داشت و این بعد از چند دستاورد بزرگ برای گروه در سال گذشته بود و پیش‌بینی عملکرد خودروسازان آسان نخواهد بود.
کد خبر : 80204
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 دی 1400 - 20:16
تپش سهام تسلا بر مدار سینوسی

 

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از بیزینس، تسلا اولین گام بزرگ را با ۱۳.۵ درصد جهش برداشت و این پس از تحویل ۳۰۸ هزار و ۶۰۰ خودرو در سه ماهه چهارم و بیش از اعلام برآورد و رکورد خود بود. همچنین سهام فورد پس از اعلام افزایش تولید اولین پیکاپ الکتریکی خود، فورد اف ۱۵۰ لایتنینگ به ۱۵۰ هزار دستگاه در سال، ۱۱.۷ درصد افزایش یافت.

سهام جنرال موتورز نیز در انتظار رونمایی از وانت برقی سیلورادو شوی ۱۲ درصد افزایش یافته بود اما سهام در روز اعلام سقوط کرد شاید سرمایه‌گذاران در مورد زمان تحویل ناامید شده باشند یا شاید به این دلیل بود که بازار گسترده‌تر نشان داد که نرخ بهره می‌تواند زودتر از حد انتظار افزایش یابد.

وانت‌بارها می‌توانند عامل جذب خودروهای الکتریکی در آمریکا باشند؛ سال گذشته، فروش خودروهای الکتریکی از ۲ درصد به حدود ۴ درصد از کل فروش ایالات‌متحده افزایش یافتند. آمریکایی‌ها تاکنون گزینه‌های الکتریکی اندکی برای انواع وسایل نقلیه‌ انتخابی داشته‌اند.

این در حالی است که تقاضا برای خودروهای متوقف شده نشان از افزایش قیمت دارد. فروش خودروهای سبک در ایالات‌متحده و کسری سال گذشته، به ۱۵.۱ میلیون دستگاه رسید که نزدیک به ۱۷ میلیون دستگاه در سال قبل از همه‌گیری بود. میانگین قیمت‌های معاملاتی ۳۰ درصد از سطوح همه‌گیری افزایش یافته است.

تسلا در مواردی مانند کیفیت ساخت و تکمیل تولید از رقبای قدیمی خود عقب است اما اینها مشکلات قابل حل هستند. این شرکت در تولید خودروها عملکرد خوبی خواهد داشت اما برای توجیه ارزش بازار بالای یک تریلیون دلار کافی نیست.

برای مثال، رایان برینکمن، مدیر جی‌پی مورگان، هدف قیمتی ۲۹۵ دلاری خود را گستاخانه خواند حتی اگر به معنای افت ۷۰ درصدی سهام باشد زیرا تسلا را با وجود تولید یک دهم خودرو در حال حاضر اندکی جلوتر از تویوتا موتور رهبر جهان قرار می‌دهد.

قیمت سهام در خودروها، حاکی از افزایش تولید است که هیچ خودروسازی نمی‌تواند به آن دست یابد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.