تولید مسواک، یک سوم نیاز کشور را پاسخ می دهد

double-quot تهرات - جارپرس - در پنج ماهه امسال ۵۷ میلیون و ۲۳۲ هزار مسواک در ایران تولید شده و پیش بینی می‌شود تولید این محصول در سال جاری به ۱۰۰ میلیون عدد برسد.
کد خبر : 101112
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 شهریور 1401 - 10:15
تولید مسواک، یک سوم نیاز کشور را پاسخ می دهد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، بر اساس اطلاعات اعلامی از سوی سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، در پنج ماهه امسال ۵۷ میلیون و ۲۳۲ هزار مسواک تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد رشد داشته و پیش بینی می‌شود تولید این محصول در سال جاری به ۱۰۰ میلیون عدد برسد. در این مدت واردات مسواک ۱۷.۵ درصد کاهش داشته است.

به طور کلی تولید مسواک از ۲۲ میلیون عدد در سال ۱۳۹۸ به ۶۲ میلیون عدد در سال ۱۴۰۰ رسید و واردات آن نیز از ۲۵ میلیون عدد در سال ۱۳۹۸ به ۱۱ میلیون عدد در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است.

گفتنی است سرانه مصرف مسواک در جهان به ازای هر نفر چهار عدد در سال است و اگر ۸۰ میلیون نفر در ایران مصرف کننده مسواک باشند، سالانه به ۳۲۰ میلیون مسواک در کشور نیاز است؛ بنابراین همچنان به واردات مسواک هم نیاز است.

قالیباف تاکید کرده که بعد از برابر شدن میزان تولید مسواک با تقاضا در کشور، وزارت صمت از طریق تعرفه گذاری یا ممنوعیت واردات از تولید داخل حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.