تولید فولاد خام ایران برخلاف ۳۲ کشور جهان افزایش یافت

double-quot

تهران-جارپرس-طی دو ماهه نخست سال جاری تولید فولاد خام کشور با افزایش نسبت به مدت مشابه در سال ۹۳ مواجه شد، درحالی که طی چهار ماهه ۲۰۱۵ میلادی حدود ۳۲ کشور جهان تولید خود را کاهش دادند.

کد خبر : 9968
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 6:55
تولید فولاد خام ایران برخلاف ۳۲ کشور جهان افزایش یافت

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا ،از پایگاه اطلاع رسانی سازمان یادشده حاکی است، فولادسازان کشورمان در مدت دو ماهه نخست سال جاری دو میلیون و ۸۸۴ هزار و ۵۱۳ تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با دو میلیون و ۸۸۲ هزار و ۸۵۰ تن عملکرد سال ۹۳ افزایش یکهزار و ۶۶۳ تنی را نشان می دهد.

برپایه این گزارش، اردیبهشت ماه امسال میزان تولید فولاد خام کشور با رشد دو درصدی نسبت به ماه مشابه در سال گذشته به یک میلیون و ۴۵۷ هزار و ۵۰۸ تن رسید.

براساس این گزارش تولید جهانی فولاد طی چهار ماهه نخست سال جاری میلادی (۲۰۱۵)با کاهش ۱٫۷ درصدی مواجه شد و حدود ۳۲ کشور از جمله چین، ژاپن، قطر، عربستان، آرژانتین، مکزیک، کانادا، آمریکا، ترکیه، آلمان و کوبا تولید فولاد خام خود را کاهش دادند.

سیاست های حمایتی چین (دامپینگ و ضد دامپینگ) در صادرات و واردات، رکود تقاضا در بسیاری از حوزه های اقتصادی از جمله بخش مسکن، کاهش شدید قیمت سنگ آهن و زغال سنگ، کاهش قیمت فولاد و رکود بازار جهانی در این بخش از جمله دلایل افت تولید جهانی در این مدت بود.

براساس آمار منتشر شده سه مجتمع فولاد سازی کشور شامل فولاد مبارکه، خوزستان و ذوب آهن طی دو ماهه نخست امسال در مجموع حدود ۷۰ درصد فولاد خام کشور را تولید کردند که به ترتیب سهم نزدیک به ۳۶ درصدی، بیش از ۲۰ درصدی و حدود ۱۴ درصدی را در تولید این مدت داشتند.

سایر واحدهای فولادسازی کشور در مجموع ۳۰ درصد بقیه را تامین کردند.

همچنین طی دوره این گزارش دو میلیون و ۶۸۶ هزار و ۵۸۹ تن انواع محصولات فولادی (ورق خودرو، ورق گرم، کلاف، شمش کالایی، ورق عریض، تیرآهن، میلگرد، لوله) تولید شد.

ایران نخستین فولادساز خاورمیانه و چهاردهمین تولیدکننده جهان محسوب می شود و قرار است در افق ۱۴۰۴ ظرفیت تولید این بخش به ۵۵ میلیون تن برسد.

وزارت صنعت ، معدن و تجارت در برنامه امسال دستیابی به تولید ۱۸ میلیون تن فولاد خام را هدف گذاری کرده است .

 

انتهای پیام /

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.