به همت دانش‌بنیان‌ها محقق شد؛

تولید دستگاه تبدیل ضایعات کشاورزی به خوراک دام و طیور

double-quot تهران-  جارپرس- یک شرکت فناور موفق به تولید دستگاهی در زمینه «بازیافت ضایعات کشاورزی به خوراک دام و طیور» که کاربرد فراوانی در مناطق کم‌برخوردار و حوزه کشاورزی دارد.
کد خبر : 139618
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1402 - 18:04
تولید دستگاه تبدیل ضایعات کشاورزی به خوراک دام و طیور

به گزارش  جارپرس از ایرنا، رضا موسوی پور، محقق پسادکتری مهندسی مکانیک و مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی شونا صنعت آمل، در این مورد توضیح داد: در طول چهار سال فعالیت این مجموعه در زمینه‌های تولید ادوات کشاورزی، صنایع غذایی، خوراک دام و طیور، بازیافت و معادن شن و ماسه، چهار ثبت اختراع در زمینه ادوات و دستگاه‌های کشاورزی داشتیم.

وی که برای تولید این دستگاه جایزه برنامه ملی آبادیران در بخش ماشین آلات کوچک مقیاس را نیز دریافت کرده است، در خصوص حوزه فعالیت خود و پروژه‌ ارائه شده در جایزه ملی آبادیران، افزود: حوزه‌ای که در آن موفق به کسب جایزه شدیم، مربوط به بازیافت ضایعات کشاورزی به خوراک دام و طیور است. ما با توجه به فعالیت قبلی در زمینه کشاورزی و صنایع غذایی و همچنین نیاز به دستگاهی در زمینه بازیافت به خصوص در مناطق کم‌برخوردار، ایده این محصول را داده و برای آن نشان دانش‌بنیان را اخذ کرده ایم.

موسوی پور با اشاره به کاربرد این طرح در حل مشکلات کشور و مناطق کم‌برخوردار، بیان کرد: دستگاه ما بیشتر بر اساس نیاز مناطق کم‌برخوردار طراحی و ساخته شده، زیرا در این مناطق زمین‌های بایر زیادی زیر کشت محصولات مختلف است و هر کدام از این محصولات ضایعاتی دارند که می‌تواند به محصول جدید تبدیل شود؛ حال با توجه به همین مساله، این دستگاه سه‌کاره را طراحی کردیم. دستگاه تولید شده ضایعات کشاورزی مانند کاه و ضایعات برنج را تبدیل به محصول غذایی برای خوراک دام و طیور می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.