توقیف ۲۳ قبضه سلاح شکارچیان درمازندران/ بی اعتنایی به ممنوعیت شکار

double-quot
ساری-جارپرس- رئیس یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت که ۲۳ قبضه سلاح از شکارچیان در چهار شهرستان این استان در روز جمعه کشف شد.
کد خبر : 18545
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 - 5:44
توقیف ۲۳ قبضه سلاح شکارچیان درمازندران/ بی اعتنایی به ممنوعیت شکار

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، مسلم آهنگری جمعه شب افزود : از این شکارچیان دو فروند قایق پارویی مخصوص صید و شکار پرندگان نیز توقیف شده است.
به گفته وی این سلاح ها از شکارچیان در شهرستان های بهشهر، جویبار، ساری، بابل، محمود آباد و بابلسر توقیف شده است.
وی اضافه کرد : شکارچیان در این استان با وجود ممنوعیت شکار به دلیل شیوع آنفلوانزای پرندگان ، همچنان به کارشان ادامه می دهند.
آهنگری تاکید کرد که با شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان در برخی مناطق این استان، پروانه تمامی شکارچیان تا اطلاع ثانونی به حالت تعلیق در آمد و هر گونه شکار در طبیعت این خطه شمال کشور ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.
* تایید درگیری شکارچیان با محیط بانان ساروی
رئیس یگان حفاظت محیط زیست مازندران در مورد درگیری شکارچیان غیرمجاز ساروی با محیط بانان گفت که تعدادی از شکارچیان با وجود اخطار دامپزشکی مبنی بر ممنوعیت شکار، قصد قرق شکنی در چند نقطه مناطق شهر ساری را داشتند که با حضور به موقع محیط بانان شکارچیان موفق به قرق شکنی نشدند.
آهنگری افزود : برخی از این شکارچیان با محیط بانان درگیری فیزیکی نیز داشتند که دو نفر از محیط بانان ما دچار جراحت سطحی شدند ، ولی از شکار این افراد جلوگیری شد.
به گفته وی ، ضاربان محیط بانان شناسایی و پرونده برای برخورد قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار می گیرد.
آهنگری گفت : از این شکارچیان ۱۴ قبضه اسلحه شکاری کشف و به همراه پرونده برای برخورد قانونی به دستگاه قضا سپرده می شود.
در ۹ ماهه سال جاری حدود ۶۵۰ قبصه سلاح شکاری از شکارچیان غیرمجاز در مازندران توقیف و پرونده شکارچیان غیرمجاز نیز به دستگاه قضایی ارسال شد.
از اوایل آذرماه سال جاری با شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان در مازندران و چند استان دیگر کشور، دامپزشکی هر گونه شکار را ممنوع کرد و به دنبال آن محیط زیست نیز پروانه شکار تمام شکارچیان را به حالت تعلیق در آورد.
مازندران سه تالاب ملی و بین المللی و ۸۰۰ آببندان و آبگیر دارد که در زمستان ۱۵۰ گونه از پرندگان مهاجر زمستان گذران با جمعیت ۱٫۵ میلیون بال به این مناطق پناهنده می شوند.
براساس آمار رسمی در سال حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزاربال پرنده از سوی شکارچیان دارای پروانه و غیرمجاز شکار می شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.