0 نظر
167 بازدید

توفان مسیر هواپیمای تهران – زابل را تغییر داد

double-quot

زاهدان – جارپرس – مسئول روابط عمومی فرودگاههای سیستان وبلوچستان گفت: توفان شدید و کاهش دید، مسیر پرواز تهران – زابل را تغییر داد و این هواپیما در فرودگاه بین المللی زاهدان به زمین نشست.

کد خبر : 21500
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1396 - 6:26
توفان مسیر هواپیمای تهران – زابل را تغییر داد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا ، حمیدرضا پارسا اظهار داشت: پرواز شماره ۱۰۸۵ هواپیمای شرکت ماهان ساعت ۶ صبح امروز فرودگاه مهرآباد را به سمت زابل در شمال سیستان و بلوچستان ترک کرد.
وی ادامه داد: این پرواز قرار بود ساعت هفت و ۳۰ دقیقه وارد فرودگاه زابل شود که با توجه به توفان شدید و کاهش دید افقی تا هزار و ۵۰۰ متر بعد از ۲ بار تلاش موفق به نشستن نشد.
وی افزود: با توجه به تداوم توفان در منطقه سیستان این هواپیما تغییر مسیر داد و ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه صبح در فرودگاه بین المللی زاهدان به زمین نشست و ۶۱ مسافر آن فعلا در داخل سالن ترانزیت این فرودگاه هستند.
مسئول روابط عمومی فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: پرواز مجدد این هواپیما از فرودگاه بین المللی زاهدان به سمت زابل بستگی به مساعد شدن شرایط جوی منطقه سیستان دارد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: هم اینک حداکثر سرعت وزش باد در زابل واقع در شمال استان به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و شعاع دید هزار و ۵۰۰ متر است.
رضا آزادمنش افزود: بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری تا پنجشنبه با افزایش شیب فشاری در شمال استان وزش باد شدید و گرد و خاک ادامه دارد که از امروز تا چهارشنبه سرعت باد به حدود ۹۵ کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد.
وی ادامه داد: برای این مدت در شمال استان توفان گرد و خاک و کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده ای انتظار می رود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در این مدت برای نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار همراه با وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.