توفان «مربوک» باعث لغو بیش از ۲۰۰ پرواز در چین شد

double-quot
پکن – جارپرس – توفان «مربوک» که از روز گذشته در جنوب و شرق چین آغاز شده است امروز سه شنبه علاوه بر لغو ۲۳۲ پرواز در شهر شن جن، باعث بازگشت ۲ هزار و ۱۹۸ قایق ماهیگیری به خاطر حفظ جان ماهیگیران به بندر شد.
کد خبر : 21200
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 خرداد 1396 - 10:52
توفان «مربوک» باعث لغو بیش از ۲۰۰ پرواز در چین شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، توفان «مربوک» همراه با وزش باد سنگین و ریزش بارانهای سیل آسا، همچنین باعث رانش زمین و ترک ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان این شهر و نواحی مورد اشاره به دلیل رعایت مسایل ایمنی شده است.
کسانی که خانه هایشان را ترک کرده اند شامل افرادی هستند که در بیرون از اماکن سرپوشیده کار می کنند یا اینکه خانه های آنها قدیمی، فرسوده و یا پیش ساخته است؛ با این حال تاکنون گزارشی از تلفات و خسارات جانی به دلیل بروز این توفان منتشر نشده است.
رئیس سازمان مبارزه با سیل چین گزارش داده است که از صبح روز دوشنبه که بارندگی ها آغاز شده است تا صبح امروز سه شنبه، در مناطق محل وقوع توفان ۲۱۹ میلیمتر و در سایر مناطق نیز ۸۱ میلیمتر بارش باران ثبت شده است.
با ادامه بارش های سنگین، مرکز کنترل سیل و خشکسالی چین هم دستور داده است تا تدابیر بیشتری برای تضمین امنیت ساخت و ساز، حفظ جان کارگران، مخازن، اماکن و تاسیسات زیر زمینی اتخاذ شود.
به گزارش سازمان هواشناسی چین، «مربوک» که دومین توفان سالجاری در این مناطق محسوب می شود باعث شده تا بیش از ۱۴۰ روستا در محاصره کامل آب قرار بگیرند.
با کاهش شدت این طوفان، مربوک در حال تبدیل به یک طوفان گرمسیری با قدرت وزش ۲۳ کیلومتر باد در ثانیه است.
مردم نواحی جنوبی چین همه ساله به دلیل نزدیکی به آبهای آزاد در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) تجربه بارانهای سیل آسا و سیلاب همراه با خسارات جانی و مالی را تجربه می کنند.
شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته، جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین در سال ۱۹۹۸ میلادی است که بر اثر ان حدود چهار هزار نفر کشته شدند.
سال گذشته نیز بر اثر جاری شدن سیل و رانش زمین در مناطق مختلف چین صدها نفر جان خود را از دست دادند.
در سال ۹۲ هم بر اثر بارش باران های شدید و وقوع توفان «سولیک» در استان «سیچوان» این کشور که منجر به رانش زمین نیز شد، حدود ۳۰۰ نفر کشته و مفقود شدند و ۵۲۰ هزار خانه تخریب شد.
توفان «یوساگی» نیز در همین سال در جنوب چین حداقل ۲۵ کشته بر جای گذاشت و باعث بروز اختلال شدید در سیستم حمل و نقل و سرگردان شدن دهها هزار مسافر شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.