توضیح رئیس دانشگاه تهران درباره کاهش مقطعی ظرفیت برخی رشته‌ها

double-quot تهران - جارپرس - رئیس دانشگاه تهران درباره ادعای برخی از دانشجویان مبنی بر کاهش ظرفیت برخی از رشته‌های دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی این مرکز آموزشی گفت: با توجه به اجرای پروژه‌های عمرانی در این دانشکده،دکتر سیف رئیس ادبیات و علوم‌انسانی درخواستی مبنی بر کاهش ظرفیت برخی رشته‌ها را به دانشگاه ارائه داده بود که دانشگاه نیز با درخواست ایشان موافقت کرد ، و در مقطعی کاهش پذیرش در این دانشکده داشتیم، اما با پایان کارهای عمرانی در حال حاضر، ظرفیت‌های کاهش یافته، مجددا افزایش یافته است.
کد خبر : 99669
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 شهریور 1401 - 8:56
توضیح رئیس دانشگاه تهران درباره کاهش مقطعی ظرفیت برخی رشته‌ها

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، دکتر سیدمحمدمقیمی با بیان اینکه پروژه مقاوم‌سازی دانشکده ادبیات و علوم انسانی از ۲ سال گذشته آغاز شده،گفت: مدیریت جدید، میراث‌دار خرابی‌های مدیریت قبلی است. در حال حاضر، رئیس فعلی دانشکده ادبیات و علوم انسانی برای جبران کاستی‌های گذشته اقداماتی انجام داده است. بنابراین بخاطر تلاش برای بهبود وضعیت دانشکده نباید مورد مواخذه قراربگیرد.

وی افزود: اگرچه با مساله کاهش منابع مالی مواجه هستیم اما تصمیم داریم که با تقویت تیم عمرانی، بتوانیم دانشکده ادبیات و علوم انسانی را برای سال تحصیلی جدید آماده کنیم.

رئیس دانشگاه تهران درباره انتصاب‌های انجام شده در دانشکده ادبیات و علوم انسانی گفت: تمام احکام مدیریتی توسط ریاست دانشگاه صادر می‌شود. دوران مدیریت تمام مدیرگروه‌های قبلی به پایان رسیده بود، بنابراین هیچ‌کسی زودتر از زمان مقرر از مدیریت گروه برداشته نشد. تنها دوره مدیریت یکی از سرپرستان گروه‌ها به پایان نرسیده بود؛ براساس قانون، دوران سرپرستی ۴ ماه است.

وی گفت: اگر دانشجویان با مسائل و مشکلاتی در دانشکده‌ها مواجه هستند، باید در وهله نخست مسائل پیش‌آمده را با ریاست دانشگاه مطرح‌کنند. در ارتباط با مسائل مطرح شده مبنی بر کاهش ظرفیت‌ برخی رشته ها، از سوی دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی، مخاطب قرار نگرفته‌ام، هیچ گزارشی از سوی دانشجویان درارتباط با مشکلات به دفتر مدیریت دانشگاه ارائه نشده است.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: بخشی از مسائل و مشکلات مطرح شده، هیاهوی رسانه‌ای است. به طور قطع، افرادی در ورای مسائل مطرح شده، قرار دارند. اگرچه تعدادشان مشخص نیست اما با بهره‌گرفتن از روش‌های غیراخلاقی به این موضوع ورود کرده‌اند.

دکتر مقیمی افزود:  افرادی که در ارتباط با این موضوع هستند، شناسایی نشده‌اند. به همین دلیل، گزارشی درباره خاطیان به ریاست دانشگاه ارائه نشده که به تخلفات آنها ورود کنیم. تمام اقدامات انجام شده غیراخلاقی است و درخور دانشگاه تهران نیست. اگر دانشجویان مطالبه‌ای دارند، به صورت مستقیم با ریاست دانشگاه درمیان بگذارند.

این استاد دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: باید بدانیم چه افرادی در فصل تابستان که دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند از اقدمات و تغییرات درون دانشکده‌ها اطلاع دارند. به نظر می‌رسد، این کار سازمان‌دهی شده و با اهداف خاص انجام می‌شود. شرایط باید بررسی شود که به این پرسش “آیا مطالبات واقعی یا تصنعی هستند؟” پاسخ داده شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.