0 نظر
134 بازدید

توافق انگلیس ونیوزیلند برای امضای موافقتنامه تجارت آزاد پس از برگزیت

double-quot

کوالالامپور – جارپرس – ‘بوریس جانسون’ وزیر خارجه انگلیس روز سه شنبه ضمن رایزنی با مقامات عالیرتبه نیوزیلند در مورد مبارزه با تروریسم و بحران شبه جزیره کره، اعلام کرد لندن خواهان انجام توافق تجارت آزاد با نیوزیلند است و این کار پس از ‘برگزیت’ انجام خواهدشد.

کد خبر : 21896
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 مرداد 1396 - 5:24
توافق انگلیس ونیوزیلند برای امضای موافقتنامه تجارت آزاد پس از برگزیت

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، تارنمای رادیو نیوزیلند پس از دیدار وزیر خارجه انگلیس با ‘جرج براونلی’ همتای نیوزیلندی و ‘بیل انگلیش’ نخست وزیر این کشور در ولینگتون، اعلام کرد که دو کشور ‘گفت وگوی مردم برای مردم’ را به منظور بحث در مورد مسائل مختلف شامل بهبود فرصت های شهروندی برای زندگی و کار در کشورهای یکدیگر نیز راه اندازی خواهند کرد.
وزیر خارجه انگلیس به خبرنگاران، گفت که مذاکرات صبح امروز مسائل کره شمالی، مبارزه با تروریسم و اشتراک گذاری اطلاعات را تحت پوشش قرار داد.
وی همچنین گفت که انگلیس خواهان انجام توافق بزرگ تجارت آزاد با نیوزیلند است که در صورت تقاضا، قرارداد بعد از برگزیت و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا انجام خواهد شد.
بوریس جانسون گفت که نیوزیلند زمانی که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، نزدیک قرارداد تجارت آزاد با بریتانیا خواهد بود.
وی گفت: نکته کلی این است که انگلستان می خواهد دوباره با جهان همکاری کند و بیشتر با دوستان و همسایگان قدیمی مانند نیوزیلند همکاری داشته باشیم.
وزیر خارجه انگلیس گفت: ما از اتحادیه اروپا خارج می شویم، اما اروپا را ترک نمی کنیم، و امیدواریم معامله بزرگ تجارت آزاد با نیوزیلند صورت گیرد.
‘بیل انگلیش’ نخست وزیر نیوزیلند نیز گفت که این کشور منافع خود را در آنچه در انگلستان اتفاق می افتد در نظر دارد و برای روند در حال انجام برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز احترام قائل است.
وی گفت که دو کشور پس از اینکه انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد، به توافقنامه تجارت آزاد دست پیدا خواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.