تهدید جدید برای تورم جهانی موادغذایی

double-quot تهران - جارپرس - سیل، محصولات غلات چین و تورم جهانی غذا را به خطر می‌اندازد.
کد خبر : 131034
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 9:53
تهدید جدید برای تورم جهانی موادغذایی

به گزارش جارپرس از ایسنا، تاجران و تحلیلگران گفتند که سیل به محصولات ذرت و برنج در منطقه اصلی تولید غلات شمال چین آسیب رسانده است و پیش‌بینی می‌شود بارش باران بیشتر، تهدیدی برای افزایش فشار تورم جهانی موادغذایی باشد.

آسیب به محصولات غلات چین که گستره کامل آن هنوز مشخص نیست در حالی است که مصرف‌کنندگان در سراسر جهان در بحبوحه ممنوعیت صادرات برنج هند در ماه گذشته و اختلال در حمل ونقل غلات دریای سیاه ناشی از جنگ در اوکراین، با محدودیت عرضه موادغذایی مواجه هستند.

دو منبع تجاری اعلام کردند که برآوردهای اولیه نشان می‌دهد ۴ تا ۵ میلیون متریک تن ذرت یا حدود ۲ درصد از تولید کشور، تحت تاثیر سیل قرار گرفته است. سیل همچنین احتمالاً تولید برنج را کاهش می‌دهد.

موسسه رتبه‌بندی فیچ روز جمعه اعلام کرد که باران شدید در منطقه تولید غلات چین احتمالاً بر قیمت جهانی برنج فشار صعودی وارد می‌کند. قیمت برنج از زمانی که هند ممنوعیت صادرات برنج سفید غیر باسماتی را اعلام کرد، در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش وزارت کشاورزی ایالات‌متحده انتظار می‌رود واردات ذرت چین در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ به بالاترین حد خود یعنی ۲۳ میلیون تن افزایش یابد که در مقایسه با ۱۸ میلیون تن در سال گذشته است و احتمالاً تأثیرات سیل بر منابع را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران اظهار کردند که انتظار می‌رود موجودی برنج داخلی فراوان مانع از خرید حجم بیشتر چین از بازار بین‌المللی شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.