0 نظر
74 بازدید

تهدید به بمب گذاری در کره جنوبی تکرار شد

double-quot تهران - جارپرس - منابع کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کردند پلیس این کشور در حال بررسی چهارمین ایمیل تهدید به بمب گذاری در دفتر ارشد دادستانی، دانشگاه ها و دفاتر دولت است که به نظر می رسد این ایمیل ها از ژاپن ارسال شده اند.
کد خبر : 131614
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 15:42
تهدید به بمب گذاری در کره جنوبی تکرار شد

به گزارش جارپرس از ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سازمان شهرداری سئول روز چهارشنبه به پلیس کره جنوبی گزارش داد که دو ایمیل تهدید به بمب گذاری در دفتر ارشد دادستانی، شهرداری های بوسان، دگو، سوون و هواسونگ و بسیاری از دانشگاه ها شامل دانشگاه ملی سئول دریافت کرده است.

در این ایمیل ها تهدید شده است در حال حاضر ۲۷۰ میلیون مواد منفجره کارگذاشته شده و روز چهارشنبه و پنج شنبه منفجر می شود. به گفته مسئولین، پلیس این اماکن را جستجو کرده اما هیچ مواد منفجره ای نیافته است.

آدرس این ایمیل به نام یک دفتر حقوقی در ژاپن است و سه ایمیل تهدیدآمیز اخیر نیز از همین ایمیل ارسال شده بود. این ایمیل ها ممکن است با کلاهبرداری های سایبری اخیر ژاپن مرتبط باشند.

تیم تحقیقات جرائم سایبری کلانشهر سئول معتقد است این چهار ایمیل تنها یک ارسال کننده دارند و از پلیس ژاپن خواسته است تا با کره جنوبی همکاری کند.

به گزارش ایرنا، سفارت کره جنوبی در توکیو دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ در آستانه برگزاری مراسم سالگرد آزادسازی و استقلال کره از قوانین استعماری سالهای ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ ژاپن از طریق ایمیل پیام تهدید به بمب‌گذاری دریافت کرد.

سفارت کره جنوبی در توکیو اعلام کرد پلیس ژاپن در پی ارسال پیام تهدید بمب گذاری این سفارتخانه از طریق ایمیل به نام «سوما واتارو» تصمیم گرفت اقدامات امنیتی در اطراف ساختمان را افزایش دهد.

این پیام به زبان کره ای و با استفاده از ترجمه خودکار نوشته شده و در آن آمده است: «من یک فرد ژاپنی هستم و به شما از پیش درباره بمب گذاری هشدار می دهم.»

سفارت کره جنوبی واقعی بودن این تهدید را قوی نمی داند اما از پلیس ژاپن درخواست کرده است اقدامات امنیتی را به مدت یک ماه در اطراف این سفارتخانه تقویت کند.

ایمیل تهدیدآمیز دیگری دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ به شهرداری سئول ارسال شد. در این ایمیل گفته شده بود بمب های قدرتمندی در ساختمان سازمان شهرداری سئول جایگذاری شده اند و سه شنبه هفته جاری منفجر می شوند. پلیس در این ساختمان عملیات جست و جو انجام داد اما هیچ مواد منفجره ای یافت نکرد.

برخی مقامات سئول نیز ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ایمیل های تهدیدآمیز بمب گذاری در محله مرکزی سئول دریافت کردند. دو روز بعد نیز پیام تهدید آمیز دیگری برای موزه ملی کره جنوبی، سفارت ژاپن، برج سئول و مدرسه ژاپنی به پلیس گزارش شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.