تنش آمریکا-روسیه؛ واشنگتن فعلا سفیرش را در مسکو حفظ می‌کند

double-quot تهران - جارپرس - یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد، واشنگتن هیچ برنامه‌ای برای فراخواندن سفیرش در روسیه ندارد و دولت آمریکا به باز نگه داشتن کانال‌های ارتباطات به منظور کاهش خطر سوءتفاهم‌ها میان این دو کشور متعهد است.
کد خبر : 53270
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 فروردین 1400 - 9:54
تنش آمریکا-روسیه؛ واشنگتن فعلا سفیرش را در مسکو حفظ می‌کند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این سخنگو گفت: ما همچنان به باز نگه داشتن کانال‌های ارتباطی با دولت روسیه به منظور پیشبرد منافع آمریکا و کاهش خطر سوءتفاهم‌ها میان کشورهایمان متعهد هستیم. هیچ برنامه‌ای برای فراخواندن “جان سالیوان”، سفیر آمریکا در روسیه در واکنش به تصمیم مسکو وجود ندارد.

وی افزود: دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تصمیم اخیر روسیه برای فراخواندن سفیرش در آمریکا مطلع است.

پس از آنکه جو بایدن اظهار داشت که ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش را یک “قاتل” می‌داند و تهدید کرد که پوتین بهای کارهایش را پرداخت خواهد کرد، مسکو “آناتولی آنتونوف”، سفیر خود در آمریکا را برای رایزنی به کشور فراخواند.

اوایل ماه جاری میلادی سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود که آنتونوف احتمالا در آینده نزدیک به واشنگتن باز نخواهد گشت اما به طور کلی راه‌حل این مساله بستگی به تمایل طرف آمریکایی برای نشان دادن تمایلش به عادی‌سازی روابط با مسکو دارد.

شبکه سی ان ان هم در گزارشی با استناد به دو مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد جان سالیوان، از منصوب شده ها توسط دونالد ترامپ، را به عنوان سفیر کشورش در روسیه حفظ کند.

در این گزارش تصریح شد، سالیوان از سوی کاخ سفید به عنوان یک “دست استوار” (خویشتندار) در مسکو در ضمن تنشهای فزاینده بین آمریکا و روسیه در نظر گرفته می شود.

این تصمیم درحالی اتخاذ می شود که دولت جو بایدن در حال بازبینی در مناصب سفیران آمریکا در سراسر جهان است اگرچه جن ساکی سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران در روز دوشنبه گفت که رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیمی در خصوص “اکثریت عمده” مناصب نگرفته است. سالیوان از دسامبر ۲۰۱۹ سفیر آمریکا در روسیه بوده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.