تلاش کویت برای بهبود روابط ایران وشورای همکاری خلیج فارس متوقف نخواهد شد

double-quot
تهران – جارپرس – وزارت امورخارجه کویت در واکنش به پیام کتبی اخیر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به شیخ صباح الاحمد امیر کویت از مواضع تهران در زمینه فراهم شدن زمینه گفتگوهای مشترک ابراز رضایت کرد.

کد خبر : 20016
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 9:00
تلاش کویت برای بهبود روابط ایران وشورای همکاری خلیج فارس متوقف نخواهد شد

به گزارش جارپرس، خالد جارالله قائم مقام وزیر امور خارجه کویت در گفتگوی مطبوعاتی با اشاره به پاسخ ایران به پیام ارسال شده ازسوی کویت گفت: کویت در زمینه پاسخ ارائه شده ازسوی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گفتگو خواهد کرد.
جارالله گفت: کویت برای برقراری بهبود فضای همکاری میان ایران و شورای همکاری تلاش کرده است و این اقدامات متوقف نشده و همچنان ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین محورهای گفتگو میان ایران و شورای همکاری عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر و احترام به حاکمیت کشورها می باشد و نتایج سفر دکتر حسن روحانی به کویت مثبت بوده است.
قائم مقام وزیرامورخارجه کویت گفت: کویت به نمایندگی از شورای همکاری خلیج فارس با انجام تماس هایی با تهران چارچوب لازم را برای انجام گفتگوهای مشترک با تهران مورد تاکید قرار داد.
رئیس جمهوری کشورمان چندی پیش به دعوت امیر کویت به این کشور سفر کرد و پس از رایزنی و گفت وگو با مقام های عالی کویتی پیرامون مناسبات دو جانبه و موضوعات مشترک، بر اهمیت روابط نزدیک و محترمانه ایران و کشورهای شورای همکاری های خلیج فارس تاکید کرد.
به عقیده کارشناسان، بهره گیری از ظرفیت های سیاسی و اقتصادی مشترک، همگرایی بیشتر در مواضع فرا منطقه ای و بین المللی، تامین کامل صلح، ثبات و امنیت منطقه و نیز رشد و شکوفایی کشورهای اسلامی از جمله عللی است که اهمیت همکاری های راهبردی ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را دو چندان کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.