تلاش رژیم صهیونیستی برای جبران کسری بودجه با تعطیلی ۱۰ وزارتخانه

double-quot تهران-  جارپرس- درپی کسری قابل توجه در بودجه رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه، منابع رسانه‌ای از تقلای وزیر تندروی دارایی این رژیم برای جبران این کسری با تعطیلی چند وزارتخانه پرده برداشتند.
کد خبر : 137274
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 16:11
تلاش رژیم صهیونیستی برای جبران کسری بودجه با تعطیلی ۱۰ وزارتخانه

به گزارش روز دوشنبه جارپرس از ایرنا، خبرگزاری سما در این باره اعلام کرد که وزارت دارایی رژیم صهیونیستی بسته شدن ۱۰ وزارتخانه را برای جبران کسری بودجه حدود ۱۸ میلیارد دلاری این رژیم در نتیجه جنگ غزه خواستار شده است.

پیش از این وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد جنگ علیه غزه ۷۰ میلیارد «شِکِل» (حدود ۱۸ میلیارد دلار) کسری بودجه روی دست این رژیم بگذارد.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، احتمال دارد رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از کسری بیشتر بودجه به اقداماتی از قبیل حذف یارانه سوخت و افزایش مالیات بر درآمد متوسل شود.

وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی همچنین برای صرفه جویی نیم میلیارد «شِکِلی» پیشنهاد بستن بسیاری از دفاتر و ساختمان های متعلق به وزارتخانه ها و نهادهای دولتی را ارائه کرده است.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی پیشتر پیش بینی کرده بود که جنگ با مقاومت فلسطین و آثار و پیامدهای ناشی از آن حدود ۵۱ میلیارد دلار به این رژیم خسارت وارد خواهد کرد و اثرات آن بسیار گسترده تر از کووید-۱۹ خواهد بود.

روزنامه عبری زبان «کالکالیست» نیز در این باره نوشته است که با توجه به آمارهای اولیه وزارت دارایی رژیم صهیونیستی، جنگ با حماس در نوار غزه برای اسرائیل بالغ بر ۲۰۰ میلیارد «شِکِل» (واحد پول اسرائیل برابر با ۵۱ میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت که این مبلغ معادل ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی آن است.

براساس برآوردهای رژیم صهیونیستی، جنگ جاری با حماس بدون در نظر گرفتن گسترش درگیری به سایر مناطق از جمله لبنان و نیروهای مقاومت در عراق و سوریه، بین ۸ تا ۱۲ ماه نیز به طول می انجامد.

کالکالیست در ادامه، پیش بینی وزارت دارایی رژیم صهیونیستی را در خصوص هزینه ۵۱ میلیارد دلاری در جنگ با حماس خوش بینانه توصیف کرده است.

رویترز نیز در ادامه با استناد به همین گزارش منتشر شده در این روزنامه صهیونیستی نوشته که نیمی از این برآورد هزینه، صرف هزینه های نظامی می شود که به حدود ۱ میلیارد شکل در روز می رسد و علاوه بر این قرار است بخشی از این هزینه برای پرداخت غرامت به مشاغل از دست رفته و بازسازی آن صرف شود.

در گزارشی که هفته گذشته از سوی بانک «جی پی مورگان چیس» در همین زمینه منتشر شد، آمده که حجم اقتصاد اسرائیل به خاطر جنگ غزه، در سه ماهه آخر سال جاری، ۱۱ درصد کوچکتر می شود.

ارزیابی های این بانک از بدبینانه ترین ارزیابی های تحلیلگران وال استریت تاکنون بوده و بر این اساس، بسیاری از سرمایه گذاران به فروش گسترده سهام های اسرائیلی خود اقدام کرده اند.

بر اساس این گزارش، اقتصاد رژیم صهیونیستی در چهارماهه سوم سال جاری تمام سودی را که در طول سال کسب کرده بود، به خاطر تجاوز به نوار غزه، از دست خواهد داد.

آخرین باری که حجم اقتصاد اسرائیل شاهد کوچکتر شدن بود، سال ۲۰۲۰ و پس از شیوع کرونا بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.