0 نظر
164 بازدید

تلاش جمهوری خواهان برای جمع آوری ۶۰ میلیون دلار هزینه پرونده شکایت انتخاباتی

double-quot تهران - جارپرس - سه منبع آگاه گفتند، جمهوریخواهان تلاش دارند دست کم ۶۰ میلیون دلار کمک مالی برای تامین شکایتهای حقوقی دونالد ترامپ در قبال نتایج مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جمع کنند.
کد خبر : 36923
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 - 9:39
تلاش جمهوری خواهان برای جمع آوری ۶۰ میلیون دلار هزینه پرونده شکایت انتخاباتی

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ به دنبال نزدیک تر شدن جو بایدن دموکرات به پیروزی در انتخابات، شکایتهایی را در چند ایالت در ارتباط با انتخابات سه شنبه گذشته ثبت کرده است.

یک حامی مالی جمهوریخواهان که درخواستهایی را از جانب کمپین و کمیته ملی حزب جمهوریخواه دریافت کرده اظهار کرد: آنها خواستار ۶۰ میلیون دلار هستند.

دو منبع دیگر گفتند، این کمپین خواستار کسب تا ۱۰۰ میلیون دلار پول برای کمیته مشترک جذب اعتباراتی که با کمیته ملی جمهوریخواهان تشکیل می دهد شده است؛ نشانه‌ای از ابعاد جنگ حقوقی که این کمپین انتظار اجرای آن را دارد.

سه منبع مذکور نامشان را فاش نساختند و کمپین ترامپ و کمیته ملی حزب جمهوریخواه هم به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

این درخواست جذب کمک مالی در حالی مطرح می شود که کمپینهای ترامپ و بایدن خودشان را برای یک نزاع حقوقی ادامه دار به لحاظ سیاسی آماده می‌کنند.

از زمانی که رای گیری در روز سه شنبه پایان یافت کمپین ترامپ با فرستادن درخواستهایی از طریق ایمیل و پیامک با مطرح کردن اتهام تقلب در انتخابات، خواستار دریافت کمک های مالی شده هر چند که جزئیات نشان می دهند که بیش از نیمی از پولی که به دست آمده صرف پرداخت بدهی‌های کمپین خواهد شد.

ترامپ که رقابت را با برتری مالی قدرتمندی شروع کرد، کمپینش را در حالی به پایان برد که به سختی تلاش داشت خودش را به سطح قابلیت بالای بایدن در جذب کمکهای مالی برساند. یک مشاور ترامپ استراتژی دعوی قضایی کمپین را تا کنون همراه با آشوب، بی نظمی و  “مایه ضرر و زیان رئیس جمهور” توصیف کرد.

این مشاور که نامش را فاش نکرد، گفت، تیم ترامپ به نظر می رسد از مشاهده نتایج انتخابات یکه خورده و آمادگی یک نزاع حقوقی را نداشته است.

دیوید باسی، یک مشاور ارشد کمپین ترامپ و فعال محافظه کار برجسته رهبری کننده گروه “شهروندان متحد” طبق اعلام یک منبع آگاه به استراتژی کمپین ترامپ، برای رهبری شکایت های حقوقی بعد از انتخابات انتخاب شده است.

باسی جزو گروه وفاداران به ترامپ بود که در روزهای اخیر در لاس وگاس شمارش آرای نوادا را به چالش کشیدند و یکی از اعضای ثابت حلقه نزدیک به ترامپ است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.