0 نظر
160 بازدید

تلاش اتحادیه اروپا برای گفت وگوهای سطح بالا با رژیم صهیونیستی درباره توقف شهرک سازی ها

double-quot
تهران – جارپرس – دیپلمات های اروپایی با تأکید بر لزوم اتخاذ سیاست واحد و شفاف از سوی اتحادیه اروپا در خصوص رژیم صهیونیستی، از تلاش بروکسل برای برگزاری گفت وگوهای سطح بالا با مقامات «تل آویو» درباره توقف شهرک سازی ها و روند موسوم به «صلح خاورمیانه» خبر دادند.
کد خبر : 19720
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1395 - 6:02
تلاش اتحادیه اروپا برای گفت وگوهای سطح بالا با رژیم صهیونیستی درباره توقف شهرک سازی ها

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در این باره نوشت: ««یکی از دیپلمات های اروپایی که خواست نامش فاش نشود، روز جمعه (۱۳ اسفند ماه) درباره گفت وگوهایی که روز دوشنبه ۹ اسفند ماه (۲۷ فوریه) در خصوص مسایل امور خارجی اتحادیه اروپا در «بروکسل» برگزار شد، گفت: «ما خواستار اتخاذ یک موضع واحد و شفاف از سوی اتحادیه اروپا نسبت به اسرائیل هستیم؛ موضعی که به واقعیت ها و تحولات عینی را مد نظر قرار دهد. زمانی که ما به یک موضع واحد دست پیدا کنیم می توانیم درباره تاریخ گفت وگو با اسرائیل به نتیجه برسیم. آمادگی برای برگزاری گفت وگوها منتفی نشده و کار در این باره آغاز شده است.»
این روزنامه در این باره افزود: «رسانه های اسرائیل از برگزاری چنین گفت وگوهایی در ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند ماه) خبر داده بودند اما مقامات اتحادیه اروپا تعیین تاریخی برای انجام گفت وگو را انکار کردند.»
به نوشته واشنگتن پست، دیپلمات های بروکسل اعتقاد دارند که موضع اتحادیه اروپا در خصوص تعامل با اسرائیل باید شفاف و روشن باشد؛ به خصوص اینکه دولت آمریکا درباره منازعه بین اسرائیل و فلسطینی ها که چندین دهه به درازا کشیده، موضع روشنی اتخاذ نکرده است.
این روزنامه آمریکایی اضافه کرد: «یک دیپلمات اروپایی همچنین تأیید کرد که تمایل زیاد «دونالد ترامپ» به راه حل تأسیس دو کشور مستقل یهودی و فلسطینی، اروپا را نگران کرده است. به گفته وی اکنون که آمریکا در حال بازنگری سیاست های خود در این باره است، اروپا نیز از هر فرصتی و در هر سطحی از جمله سطوح عالی برای ارائه و اجرای دیدگاه های خود بهره خواهد برد.»
در طول سال های اخیر مسأله شهرک سازی های رژیم صهیونیستی که از دغدغه های اتحادیه اروپا در روابط خود با این رژیم است، واکنش های زیادی را در بین کشورهای جهان حتی در میان حامیان تل آویو در پی داشته است. نهادهای بین المللی، سازمان های حقوق بشری و دبیرکل سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواستند که شهرک سازی ها در سرزمین اشغالی را متوقف کند و این اقدام تل آویو را بارها محکوم کرده و آن را نقض قوانین بین المللی دانستند.
هم اینک ۵۷۰ هزار اسرائیلی در «کرانه باختری» و شرق بیت المقدس زندگی می کنند که در واقع، مسکن بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار فسلطینی است.
رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن قوانین بین المللی و با وجود خواست جامعه جهانی، نه تنها پروژه گسترش شهرک سازی در سرزمین های اشغالی را متوقف نکرد بلکه به آن سرعت نیز بخشید و اقدامات گسترده ای را در اجرای پروژه های جدید شهرک سازی آغاز کرد.
گرچه ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه (۴ دی ماه/۲۴ دسامبر۲۰۱۶) قطعنامه‌ای را که خواستار پایان دادن به شهرک سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی است، به تصویب رساندند اما این رژیم بلافاصله اعلام کرد که به این قطعنامه اعتنایی نخواهد کرد.
رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۱۹۶۷، کرانه باختری و شرق بیت المقدس را تصرف و چندی بعد شرق بیت المقدس را به اسرائیل الحاق کرد که از سوی مجامع بین المللی به رسمیت شناخته نشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.