0 نظر
189 بازدید

تلاش‌ نهایی شورای ریاستی لیبی برای تعویق انتخابات، ۳ روز مانده به موعد رای گیری

double-quot تهران - جارپرس - در حالی که تنها سه روز به تاریخ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در لیبی باقی مانده، شورای ریاستی در این کشور به تلاش‌های خود برای به تعویق انداختن چند ماهه انتخابات و تعیین تاریخ جدیدی برای آنها ادامه می‌دهد.
کد خبر : 78023
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 آذر 1400 - 13:30
تلاش‌ نهایی شورای ریاستی لیبی برای تعویق انتخابات، ۳ روز مانده به موعد رای گیری

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از سایت العربی الجدید، برخی منابع آگاه در لیبی اعلام کردند که شورای ریاستی در این کشور در راستای طرح پیشنهادی برای تعویق چند ماهه تاریخ‌های تعیین شده برای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، رایزنی‌هایی را با گروه‌های لیبیایی آغاز کرده است.

این منابع اظهار کردند: در طرح پیشنهادی شورای ریاستی تاریخ‌های جدیدی برای انتخابات مطرح خواهند شد که باید از سوی تمامی گروه‌ها تایید شوند.

در حالی که برخی نمایندگان پارلمان لیبی تاکید کردند کمیساریای انتخابات مسؤول اعلام تعویق تاریخ برگزاری آن است، عماد السایح، رئیس کمیساریای عالی انتخابات لیبی در جریان گفت‌وگویی مطبوعاتی اظهار داشت: در صورت به تاخیر افتادن انتخابات، پارلمان طرفی است که آن را اعلام می‌کند نه کمیساریا و کمیساریا هیچ مشکل فنی در برگزاری انتخابات در موعد مقرر خود ندارد.

السایح همچنین تاکید کرد: اعلام به تعویق افتادن انتخابات، جزو اختیارات و صلاحیت‌های کمیساریا نیست و پارلمان که دستور اجرای آن را صادر کرده، دستور توقف آن را نیز صادر می‌کند.

ریچارد نورلند، سفیر آمریکا در لیبی نیز در سفر روز دوشنبه خود به طرابلس تاکید کرد: تصمیم برای تعویق انتخابات به مردم لیبی بازمی‌گردد و موانع حقوقی و سیاسی موجود در این روند به یک تصمیم ملی در سطح سیاسی و عزم سیاسی در لیبی نیاز دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.