0 نظر
187 بازدید

تقویت آموزه های دینی مهمترین علاج تکفیر است

double-quot

تهران-جارپرس-مشاور مقام معظم رهبری در حوزه جهان اسلام، از آموزش معارف دینی به عنوان مهمترین راه علاج تکفیر و افراط گرایی یاد کرد و قرار گرفتن در «امت وسط» را راهگشای تربیت متعادل انسانی دانست.

کد خبر : 23410
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1396 - 7:43
تقویت آموزه های دینی مهمترین علاج تکفیر است

به گزارش جارپرس از ایرنا،آیت الله محمدعلی تسخیری گفت: پدیده تکفیر و کشتار دستجمعی و یا پاکسازی قومی، جزئی از مظاهر یک ضعف انسانی است که این ضعف مربوط به حالت افراط گری در دین یا تعصب برای مذهب و حتی تعصب ناسیونالیستی و دیگر تعصب هاست که ناشی از ضعف تربیت انسان و اصول انسانی است.
وی افزود: اگر یک انسان حاضر می شود تا کشتار را پیشه خود قرار دهد یا مانند وهابی ها یا محمد بن عبدالوهاب پدیده تکفیر را به دیگر فرقه ها و مذاهب مانند معتزله، اشاعره، صوفیه و شیعه تعمیم دهد، در واقع همه این ویژگی ها نتیجه یک ضعف انسانی و یک افراط گری در افراد است و راه علاج آن تقویت تعلیمات دینی است چون این تعلیمات، انسان را «وسطی» و متعادل تربیت می‌کند.
اشاره آیت الله تسخیری به «وسطی» به استناد آیه ۱۴۳ سوره بقره است که می فرماید «و کذلک جعلناکم امه وسطا لتکونوا شهداء علی الناس» یعنی شما را اینچنین امتی وسط قرار دادیم تا شاهدانی بر سایر مردم باشید.
رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی همچنین به فرازی از دعای مکارم الاخلاق در دعای بیستم صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: هر انسانی باید همزمان با قدرت گرفتن و کسب مقام های مادی تلاش کند تا اخلاق خود را نیز تقویت کند و امام سجاد(ع) فرمود «اللهم لا ترفعنی فی الناس درجه الا حططنی عند نفسی مثلها» یعنی از خدا می خواهیم تا به همان اندازه‌ای که به من منزلت و قدرت داده است، در درون خودم نیز مراقبت هایی قرار بدهد تا آن تعادل اخلاقی به وجود آید.
تسخیری تاکید کرد: تمام علما و ارباب دین باید سعی کنند که انسان را متعادل تربیت کنند و قرآن نیز در این زمینه می فرماید ما شما را امتی وسط و الگو برای دیگران قرار دادیم و ما نیز باید همین مسیر را داشته باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.