0 نظر
162 بازدید

تقاضای ۳۰ سال زندان برای رییس جمهوری سابق کره جنوبی

double-quot

پکن-جارپرس-دادستان های کره جنوبی پس از بررسی پرونده ‘پارک گیون هی’ رییس جمهوری سابق کره جنوبی برای او درخواست ۳۰ سال زندان کرده اند.

کد خبر : 24905
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 اسفند 1396 - 14:21
تقاضای ۳۰ سال زندان برای رییس جمهوری سابق کره جنوبی

 

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، این درخواست در شرایطی مطرح می شود که پارک با اتهامات سنگینی در خصوص فساد مالی و تبانی سیاسی روبروست.
دادستان ها از دادگاه رسیدگی به اتهامات پارک خواسته اند که در کنار این مجازات سنگین برای وی جریمه نقدی ۱۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری نیز در نظر گیرد.
دادگاه محلی در پایتخت کره جنوبی باید درخواست دادستان های این کشور را مورد رسیدگی قرار دهد. بر اساس رویه قضایی حکم رییس جمهوری سابق ۶۶ ساله کره روز ۶ آوریل اعلام خواهد شد.
او نزدیک به یک سال قبل بازداشت شد و اکنون با ۱۸ اتهام روبروست که مهمترین آنها فساد مالی، سوء استفاده از قدرت و افشای اسرار دولتی و کشوری است.
‘پارک گیون هی’ رییس جمهوری سابق کره جنوبی سال گذشته میلادی ابتدا از قدرت برکنار و سپس رسما بازداشت و از سوی ماموران دادستانی مورد بازجویی قرار گرفت.
وی در آن زمان با رای دادگاه قانون اساسی و با توجه به اینکه از سوی پارلمان استیضاح شده بود، از این مقام برکنار شد.
او ابتدا در اداره مرکزی دادستانی کره جنوبی از سوی ماموران بازداشت و بازجویی شد و اتهامات وی دریافت رشوه و سوء استفاده از قدرت و تبانی در افشای اسرار و اسناد محرمانه کشور اعلام شد.
دوست وی خانم ‘چوی سون سیل’ که مدتی قبل دستگیر شده است به دلیل ارتباط با پارک آزادانه در نهاد ریاست جمهور تردد می کرده و به مدارک محرمانه دست یافته بود.
همزمان خانم پارک متهم است که میلیون ها دلار از شرکت سامسونگ دریافت کرده است تا زمینه های تجاری برای این شرکت فراهم کند و رییس اجرایی این شرکت هم دستگیر و پس از مدتی آزاد شد.
خانم پارک سال گذشته میلادی در دادگاه گفت که از مردم عذرخواهی می کند و از هیچ تلاشی برای همکاری با بازجویان دریغ نخواهد کرد.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی می نویسد رییس جمهوری سابق در دادستانی تمامی اتهامات را تکذیب کرده اما دادستان ها این موضع را از وی قبول نکرده اند.
برخی از مشاوران و کارکنان سابق نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی هم در دادستانی در ارتباط با این پرونده مورد بازجویی قرار گرفتند.
این اتفاقات در حالی می افتد که برای ‘لی میونگ باک’ رییس جمهوری پیشین کره جنوبی هم پرونده فساد مالی باز شده است و ماموران دادستانی بتازگی دفاتر شماری از کسانی را که با وی در ارتباط بوده اند برای یافتن مدارک بیشتر علیه وی مورد جستجو قرار داده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.