تعلیق واکسن اسپوتنیک از سوی سازمان جهانی بهداشت

double-quot تهران - جارپرس - یک مقام سازمان جهانی بهداشت (WHO) از تعلیق در روند تایید واکسن کرونای تولید روسیه موسوم به "اسپوتینک‌ وی" خبر داد.
کد خبر : 68289
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1400 - 9:17
تعلیق واکسن اسپوتنیک از سوی سازمان جهانی بهداشت

 

به گزارش جارپرس از ایسنا،‌ این سازمان بهداشتی جهانی گفته است روند تایید این واکسن موقتا تعلیق می‌شود تا زمانی که دست کم یک کارخانه روسی برای تولید واکسن بازرسی شود.

جارباس باربوسا، یکی از مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که روند تایید واکسن روسی “اسپوتینک‌ وی” به دلیل نواقصی که در کارخانه‌های محل تولید این واکسن بوجود آمده تعلیق می‌شود.

طبق گفته این مقام بهداشتی، درخواست روسیه برای صدور مجوز اضطراری پس از بروز این خطا در بازرسی سازمان جهانی بهداشت در روسیه در ماه مه متوقف شده است.

یکی از اشکالات این بوده است که برای پیشگیری از آلودگیِ بطری‌های حاوی واکسن تدابیری اتخاذ نشده است.

پس از انتشار یافته‌های این سازمان، کارخانه سازنده واکسن متذکر شد که با این حال بازرسان، ایمنی یا اثربخشی واکسن را زیر سوال نبردند. هرچند دانشمندان مستقل به “مسکوتایمز” گفتند که نقض تولید می‌تواند بر کیفیت واکسن تأثیر بگذارد.

به گزارش دویچه وله، در عین حال کارخانه روسی سازنده واکسن اسپوتینک‌ وی در واکنش به درخواست سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که این ایرادها را برطرف کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.