تضمین‌های امنیتی جدید گروه ۷ به اوکراین

double-quot تهران - جارپرس - نخست‌وزیر انگلیس گفته که گروه هفت یک قرارداد امنیتی جدید بلندمدت با اوکراین امضا می‌کند که به صورت بالقوه باعث بازگشت صلح به اروپا می‌شود.
کد خبر : 127850
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 17:53
تضمین‌های امنیتی جدید گروه ۷ به اوکراین

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد، ریشی سوناک، نخست وزیر گفته نخستین بار است که تعداد زیادی از کشورها با یک توافق امنیتی چندین ساله و جامع با چنین ماهیتی موافق هستند.

بیانیه گروه هفت که انتظار می‌رود در حاشیه نشست سران ناتو در ویلنیوس، لیتوانی به تصویب برسد، قرار است تجهیزات دفاعی بیشتری را  برای اوکراین فراهم کند، اشتراک‌گذاری اطلاعات را افزایش داده و تسریع و پشتیبانی از دفاع سایبری را تقویت کند.

دفتر نخست وزیری انگلیس همچنین اعلام کرد، این توافق همچنین شامل تمدید برنامه‌های آموزشی و رزمایش‌ها و ایجاد تحول در ظرفیت‌های صنعتی اوکراین است.

به گفته ریشی سوناک، جامعه بین‌المللی وظیفه دارد اطمینان حاصل کند که اوکراین دیگر هرگز در برابر حملات روسیه آسیب‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود، این توافق یک سیگنال قوی برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است. همانطور که اوکراین پیشرفت‌های استراتژیکی را در ضد حمله خود علیه روسیه دارد و نیروهای روسی دچار تضعیف می‌شوند، ما توافق‌ها و تمهیدات رسمی خود را برای حفاظت طولانی مدت از اوکراین تسریع می‌کنیم.

نخست وزیر انگلیس گفت: ما نمی‌توانیم بار دیگر شاهد رویدادهایی باشیم که اکنون در اوکراین رخ می‌دهند و این اعلامیه تایید کننده تعهدات ما برای تضمین این مساله است که هرگز یک طرف آسیب پذیر را بار دیگر به دست روسیه وا نگذاریم. حمایت از پیشرفت‌های اوکراین در مسیر پیوستن به ناتو به همراه توافق‌های دو جانبه، چند جانبه و رسمی و حمایت قاطع از اعضای ناتو پیامی قدرتمند به پوتین است و صلح را به اروپا باز می‌گرداند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.