تصویب نشدن CFT بهانه دادن به دست دشمنان است

double-quot
تهران – جارپرس – موافقان اصلاح لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) تاکید کردند: تصویب نشدن این لایحه بهانه دادن به دست دشمنان خصوصا آمریکایی هاست و کشور را با خودتحریمی مواجه می کند.

کد خبر : 27953
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آذر 1397 - 8:23
تصویب نشدن CFT بهانه دادن به دست دشمنان است

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز – چهارشنبه – مجلس رسیدگی به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) اعاده شده از سوی شورای نگهبان را آغاز کردند.
نمایندگان در این جلسه گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رفع ایرادات شورای نگهبان در این لایحه را بررسی کردند.
شهروز برزگر نماینده سلمان در موافقت با گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این که مخالفان CFT می گویند ما در هنگام بررسی این لایحه در کمیسیون امنیت ملی عدد نداشتیم، درست نیست.
وی اضافه کرد: ما در تمام شروطی که در این لایحه داشته ایم، آورده ایم که اگر شروط ایران پذیرفته نشود عضو CFT نمی شویم، پس مخالفان بهانه گیری نکنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: هنگام بررسی این لایحه در این کمیسیون همه دستگاه ها اعم از مخالف و موافق و همچنین شورای نگهبان حضور داشتند و نظر آنها را اخذ کردیم.
برزگر خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی کشور اگر CFT را تصویب نکنیم، بهانه به دست دشمنان داده ایم نمایندگان باید این موضوع را بدانند و در این شرایط حساس تاریخی درست عمل کنند.
برزگر اضافه کرد: هیچ ماده ای که خلاف موازین شرع باشد در این لایحه در کمسیون امنیت ملی مجلس تصویب نشده است و برخی از این مواد را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادیم که آنها تصمیم گیری کنند.
وی توضیح داد: با دست خود نباید خودتحریمی ایجاد کنیم و بهانه دست دشمن دهیم عدم تصویب CFT در مجلس بهانه دست دشمن دادن است امروز آمریکا دنبال این است که ما عضو این کنوانسیون نشویم و می تواند این موضوع را بهانه کند.
این نماینده مجلس گفت: باید با تصویب این لایحه در مجلس به دولت کمک کنیم تا مشکلات کشور را حل کند.
وی بایادآوری این که لایحه CFT ساعت ها در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شده است، گفت: هیچ سلیقه سیاسی و جناحی در هنگام بررسی این لایحه در کار نبود زیرا ما می دانیم برخوردهای جناحی و سیاسی به ضرر مردم و منافع ملی است.
برزگر تصریح کرد: همه ما در این موضوع مسئول هستیم و باید منافع ملی را حفظ کنیم، امروز مجلس در پیچ تاریخی بزرگی قرار دارد و نمایندگان با تصمیم خود می توانند کشور را خودتحریمی نجات دهند.
در این هنگام برخی از منتقدان CFT فریاد ۲-۲ (مخالفت )سر دادند.

**لیست سیاه در گروه اقدام ویژه‌ مالی اف ای تی اف وجود ندارد
علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم بابل در مجلس نیز گفت: شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام دو دسته ایراد را به این مصوبه وارد کردند که ما تلاش کردیم آن را رفع کنیم.
وی افزود: ما برای رفع این ایرادات جلسات متعددی را با حضور نمایندگان شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار کردیم، با نظر این دو نهاد رفع ابهام و تصمیم گیری شده است، لذا این پیشنهاد جدید را ما به مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم.
نجفی افزود: اساسا لیست سیاه در گروه اقدام ویژه‌ مالی اف ای تی اف وجود ندارد ما متن جدیدی را به جای این عنوان برای رفع ابهام گذاشتیم.
وی گفت‌: سه مساله اصلی مربوط به حق شرط مصادیق تروریست و مسائل مربوط به استرداد مورد توجه شورا قرار گرفته بود که ما این ایرادات را رفع کردیم.

**با عدم پیوستن ایران به CFT در واقع در این مملکت دیگر هیچ تاجر و صنعتگری نمی تواند فعالیت اقتصادی کند
مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس و نماینده مردم تبریز در اخطاری با استناد بر اصل ۷۵ قانون اساسی اظهارداشت: قاضی پور در جلسه امروز به ما توهین کرد.(قاضی پور امروز به افرادی که به سی اف تی رای دادند لقب ضعیف النفس را داد)
وی ادامه داد: این که فکر کنیم ما نترس هستیم و دیگران می ترسند، سابقه ها و گذشته افراد مشخص میکند که چه کسانی در جبهه بودند و شهید دادند و چه کسانی در خواب بودند و بیان چنین ادبیاتی در مجلس مسخره است.
پزشکیان افزود: با عدم پیوستن ایران به CFT در واقع در این مملکت دیگر هیچ تاجر و صنعتگری نمی تواند فعالیت اقتصادی کند، در حالی که ما باید تصمیمی بگیریم که وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد و نباید خودمان را تحریم کنیم.
وی اظهار داشت: اینکه شعارهایی دهیم و بعد بگوییم که عده ای ترسیده بودند درست نیست و ترسو کسانی هستند که در این مملکت زندگی می کنند و فقر، گرسنگی و بدبختی را برای مردم به وجود می آورند و بعد از پشت تریبون از حق آنان و حل مشکلات فقر مردم دفاع می کنند.
وی افزود: عامل فقر و بدبختی مردم، سیاست های غلط شماست که باید اصلاح شود، ترسو کسانی هستند که ندانسته و ناآگاهانه فریاد می زنند، نه کسانی که بر اساس آگاهی از حق مملکت دفاع می کنند.
پزشکیان در واکنش به اظهارات نادر قاضی پور که بیان کرده بود این لایحه مانند کاپیتولاسیون می شود، گفت: این موضوع چه ربطی به کاپیتولاسیون دارد؟ در کاپیتولاسیون، سگ آمریکا هم محترم است.
وی خاطرنشان کرد: ما در مجلس با قدرت ایستاده ایم و با قدرت رای میدهم و بگذارید اگر مشکل به وجود آمد، مردم بدانند که چه کسانی این مشکلات اقتصادی را برای آنان ایجاد کردهاند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.