تصاویر ماهواره‌ای جدید از ادامه حضور پرتعداد نظامیان روس در مرز اوکراین

double-quot تهران - جارپرس - تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد، روسیه در هفته‌های اخیر همچنان به تقویت نیروهایش در شبه جزیره کریمه و در نزدیکی مرز با اوکراین ادامه داده است، در حالی که به آمریکا برای مذاکرات درباره تضمین‌های امنیتی مورد نیازش فشار می‌آورد.
کد خبر : 78331
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 - 9:33
تصاویر ماهواره‌ای جدید از ادامه حضور پرتعداد نظامیان روس در مرز اوکراین

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، خبرگزاری رویترز به صورت مستقل قادر نیست صحت تصاویر شرکت خصوصی آمریکایی فناوری‌های “مکسر” را تایید کند. کرملین روز جمعه بار دیگر تکرار کرد که حق دارد نیروهایش را در داخل خاک خودش مستقر کند، چون این را مناسب می‌داند و این کشورهای غربی‌اند که در حال برگزاری “مانورهای نظامی تحریک‌آمیز” در نزدیکی مرزهایش هستند.

رهبران آمریکا، اروپا و اوکراین در سخنانی روسیه را به تقویت قوای نظامی‌اش در نزدیکی مرز اوکراین از ماه اکتبر و زمینه‌چینی تقویت قوا در ماه آوریل متهم کرده‌اند. شرکت مکسر در آن زمان هم تصاویری منتشر کرده بود. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و دیگران مدعی هستند که مسکو تدارکات حمله‌ای به اوکراین در ماه آتی را می‌بیند، اقدامی که مسکو بارها تکذیب کرده است.

این تصاویر که شامگاه پنج‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد پایگاهی در کریمه که از ۲۰۱۴ از اوکراین به روسیه ضمیمه شده است، تا ۱۳ دسامبر مملو از صدها خودرو زرهی و تانک بود. تصویر ماهواره‌ای مکسر از همین پایگاه در ماه اکتبر نشان می‌داد که پایگاه تقریبا نیمه خالی است.

براساس گزارش شرکت مکسر، این تجهیزات جدید که در حد تیپ است، از چند صد خودرو زرهی که شامل خودروهای جنگی پیاده نظام سری بی.ام.پی، تانک، توپخانه خودکششی و تجهیزات دفاع هوایی می‌شوند، به این پادگان روسیه رسیده‌اند.

در این بیانیه آمده است: طی ماه گذشته، تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا تعدادی از استقرارهای جدید روسیه را در کریمه و همچنین در چندین منطقه آموزشی در غرب روسیه در امتداد مرز اوکراین رصد کرده‌اند. افزایش فعالیت در سه سایت در کریمه و پنج سایت در غرب روسیه مشاهده می‌شود.

روز جمعه زمانی که از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین درباره تقویت قوای روسیه در نزدیکی اوکراین سوالی پرسیده شد، او گفت مسکو در دفاع از امنیت خود عمل می‌کند.

دیگر تصاویر شرکت مکسر که اوایل دسامبر گرفته شده‌اند، نشان می‌دهند در سایت سولوتی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، تعداد زیادی ادوات نظامی به نسبت ماه سپتامبر دیده می‌شود. تصاویر همچنین از تحرکاتی در سایت یلنیا در ۲۶۰ کیلومتری مرز اوکراین و سایت پوگونووو در شهر ورونژ، واقع در جنوب‌غربی روسیه حکایت دارند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.