تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در لیبی برای بررسی پیامدهای دیدار المنقوش و کوهن

double-quot تهران- جارپرس-دادستان کل لیبی از تشکیل کمیته‌ای حقیقت‌یاب برای بررسی پیامدهای منفی دیدار وزیر خارجه برکنار شده این کشور با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خبر داد.
کد خبر : 132932
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 10:19
تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در لیبی برای بررسی پیامدهای دیدار المنقوش و کوهن

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، دفتر دادستان کل لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کمیته حقیقت‌یاب را برای بررسی ابعاد واقعی دیدار نجلاء المنقوش، وزیر خارجه برکنار شده این کشور با الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در رم تشکیل داد.

در بیانیه دادستانی کل لیبی آمده است، این کمیته مسؤولیت بررسی میزان خسارات وارده به منافع کشور لیبی بر اساس گزارش‌های سرویس اطلاعات را برعهده خواهد داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است، کمیته حقیقت‌یاب اطلاعات و مدارکی را که برای تایید بازجویی از دعوت‌شدگان به این دیدار نیاز است از جمله اظهاراتی که می‌توان از آنها توضیحات لازم برای بررسی پرونده را به دست آورد، جمع‌آوری خواهد کرد.

الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی یکشنبه گذشته در بیانیه‌ای از دیدارش با المنقوش در ایتالیا خبر داد.

کوهن اولین دیدار با همتای لیبیایی خود را «تاریخی» خواند و مدعی شد که «این گام اول در مسیر روابط میان اسرائیل و لیبی است.»

این در حالی است که وزارت خارجه دولت وحدت ملی لیبی در بیانیه‌ای به پایبندی کامل خود به اصول ملی در مورد مسایل امت‌های عربی و اسلامی و در راس آنها مساله فلسطین و قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین تاکید و اعلام کرد، این موضعگیری جدی و بی‌بازگشت ما است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.