0 نظر
39 بازدید

سردار سلیمانی خبر داد

تشکیل بسیج دریایی در استان‌های جنوبی

double-quot تهران- جارپرس-رئیس بسیج مستضعفان گفت: بسیج دریایی تحت عنوان ناوگروه‌های حضرت ابالفضل (ع) و در همه استان‌های جنوبی شکل گرفت و در بعضی از رزمایش‌ها و تمرین‌های نیروی دریایی سپاه هم مشارکت داشتند.
کد خبر : 136313
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1402 - 10:04
تشکیل بسیج دریایی در استان‌های جنوبی

به گزارش  جارپرس ازایسنا، سردار غلامرضا سلیمانی در بخشی از یک گفت‌وگوی تلویزیونی به مناسبتهفته بسیج درباره تشکیل بسیج دریایی توضیح داد: مردم مقاوم، نجیب و دوست داشتنی سواحل جنوب خودشان یک امکاناتی دارند که با آن امکانات‌شان بخشی از اقتصاد کشور را در دریا شکل می‌دهند؛ با همین لنج‌ها و قایق ها. اینها، چون روحیه بسیجی داشتند، با همت نیروی دریایی سپاه یک شکلی به آن‌ها داده شده در واقع، سازماندهی شدند به عنوان بسیج دریایی تحت عنوان ناوگروه‌های حضرت ابالفضل (ع) و در همه استان‌های جنوبی ما، استان سیستان بلوچستان، هرمزگان و بوشهر این بسیج شکل گرفت و در بعضی از رزمایش‌ها و تمرین‌های نیروی دریایی سپاه هم مشارکت داشتند. بحمدلله خیلی هم این کار موفق بود.

وی ادامه داد: همان طور که ما در روی زمین مجموعه‌های آماده‌ای را برای دفاع از کشورمان داریم و یک تجربه گرانسنگی از در دوران دفاع مقدس داریم. البته ریشه این بسیج دریایی به عملیات‌های دوران دفاع مقدس بر می‌گردد. عملیات‌های آبی- خاکی مثل عملیات خیبر، عملیات بدر، عملیات والفجر ۸.

وی یادآور شد: ما اولین مرتبه که قایق‌ها را استفاده کردیم در عملیات خیبر بود ، قایقران‌ها و سکان داران ما از همین عزیزان صاحب قایق و مردم استان‌های جنوب بودند. ما با همین قایق‌هادر مناطقی که می‌بایست می‌رفتیم مأموریت اجرا کنیم ، رفتیم و آن تجربه الان سامان پیدا کرده است و با استفاده از تجهیزات و امکانات مردمی، بسیج دریایی شکل گرفته است.

رئیس بسیج مستضعفان درباره این که آیا این‌ها همان بسیج مقاومت هستند که قرار است در صورت حمله یا خطر احتمالی مدافع خاک کشور باشند، اما در دریا؟ گفت: بله بسیج مردمی هستند در کنار نیروی دریایی سپاه، در کنار واحدهای نیروی دریایی سپاه و نقش‌شان هم کمک به برقراری امنیت پایدار در آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان است.

وی درباره کارکرد بسیج دریایی در شرایط صلح نیز اظهار کرد: الآن کارشان کار اقتصادی است، این‌ها ماهگیر هستند یا باربری دارند و اگر امداد و نجات لازم باشد، این‌ها می‌توانند با قایق هایشان کمک کنند، یک جایی ممکن است سیل بیاید از توانشان استفاده می‌شود، در مجموع این‌ها هم بسیج هستند و همه کارکردهایی که بسیج دارد این‌ها هم دارند، فرقی نمی‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.