0 نظر
156 بازدید

تشکیل استان بم از منظر قانونی و کارشناسی قابل توجیه نیست

double-quot تهران - جارپرس - دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش‏ های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی، به بررسی کارشناسی طرح تشکیل استان بم پرداخت.
کد خبر : 79321
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 23:23
تشکیل استان بم از منظر قانونی و کارشناسی قابل توجیه نیست

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از مرکز پژوهش ‏های مجلس شورای اسلامی، طبق ماده واحده این طرح، «شهرستان‏های شرق استان کرمان، شامل بم ـ ریگان ـ فهرج و نرماشیر از استان کرمان تفکیک و تحت عنوان استان بم به مرکزیت شهرستان بم» ارتقا خواهند یافت.

بر اساس این طرح مهمترین استدلال‏ هایی که در مقدمه توجیهی برای انتزاع چهار شهرستان مذکور از استان کرمان ارائه شده، عبارت‏ اند از: وسعت استان کرمان، بعد مسافت و ناممکن بودن سرکشی استاندار و مدیران کل، برای بررسی مسائل و مشکلات همه شهرستان‏های استان؛ توزیع نامتوزان امکانات و زیرساخت ‏ها؛ ضعف شدید اعمال مدیریت؛ بوروکراسی‏ های اداری و رفت و آمدهای پی‏ درپی جهت اخذ مجوزها و تبعات ناشی از آن همچون خطرات جاده‏ای و هزینه‏ های تردد که مورد نویسندگان این طرح قرار گرفته است.

همچنین وجود کم ‏آبی و خشکسالی‏ های پی درپی و لزوم مدیریت متمرکز در چهار شهرستان‏ مذکور برای جلوگیری از خسارت ‏های بیشتر به مردم و سرمایه‏ های ملی و لزوم اعمال مدیریت شایسته جهت محرومیت ‏زدایی از دیگر دلایل ضرورت تشکیل استان بم بیان شده است..

در گزارش دفتر مطالعات سیاسی، با بررسی دلایل توجیهی طرح تشکیل استان بم، اینگونه استدلال شده است که رفع مشکلات ذکر شده در مقدمه طرح الزاما نیازمند ایجاد استان جدیدی نیست بلکه این مشکلات با تغییر رویه ‏های اداری ـ اجرایی و اصلاح نظام برنامه ‏ریزی موجود قابل حل هستند.

گزارش دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش‏های مجلس، با عنوان «اظهارنظر کارشناسی درباره: طرح تشکیل استان بم» با شماره   مسلسل ۱۷۹۴۸ به بررسی ابعاد مختلف این طرح می‎پردازد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.