تسهیلات مشاغل خانگی تا ۲۰۰ درصد افزایش یافت

double-quot تهران - جارپرس - توسعه مشاغل خانگی یکی از برنامه های مهم وزارت کار به شمار می رود و وزیر کار از سه برابر شدن منابع مالی مشاغل خانگی و افزایش تسهیلات آن تا سقف ۲۰۰ درصد در سال‌ جاری خبر داده است.
کد خبر : 91300
تاریخ انتشار : جمعه 30 اردیبهشت 1401 - 16:21
تسهیلات مشاغل خانگی تا ۲۰۰ درصد افزایش یافت

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، اشتغال خانگی یکی از شیوه های موثر اشتغالزایی به شمار می‌رود که امروز در بسیاری از کشورها به منبع مهمی برای درآمد و خانوارها تبدیل شده است؛ افراد با کار در خانه در کنار دیگر اعضاء علاوه بر افزایش سطح درآمد و توسعه کسب و کار به افزایش رفاه و اقتصاد خانواده نیز کمک می کنند.

مزیت ایجاد مشاغل خانگی تا آنجاست که با کمترین سرمایه و هزینه و بیشترین بهره وری و ارزش افزوده می توان به اشتغال خانگی پرداخت و به سودآوری رسید.

حجت الله عبدالملکی – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی – توسعه مشاغل خانگی را یکی از برنامه های مهم وزارت کار در سال گذشته و امسال عنوان کرده و می گوید: در بحث تولید و اشتغال، یکی از محورهای اساسی کار مشاغل خانگی و متناسب با بانوان است که می تواند به توسعه اقتصادی منجر شود.

وی می گوید: در وزارت کار به عنوان وزارت مردم‌، نظام مجوزها را به شدت تسهیل کردیم. در گذشته گرفتن این مجوزها مدت ها طول می کشید اما اکنون بیش از ٣۵٠ شغل، تبدیل به مشاغل اعلان محور شده‌اند و نیاز به مجوز زمان بر ندارند و بلافاصله پس از ثبت، مجوز صادر می شود.

به گفته وزیر کار، بیش از ۷۵ هزار مجوز کسب و کار با همین برنامه جدید صادر شده و منابع تسهیلات مشاغل خانگی نیز امسال ۲۰۰ درصد افزایش یافته که منابع مالی مشاغل خانگی تا سه برابر افزایش پیدا کرده است.

بر اساس آمار عملکرد مشاغل خانگی در ۹ ماهه فعالیت دولت سیزدهم، بیش از ۷۵ هزار مجوز از طریق سامانه مشاغل خانگی صادر شده که چندین برابر دوره‌های گذشته بوده است.

به‌روزرسانی سامانه مشاغل خانگی و افزایش رشته‌های مشاغل خانگی بهره‌مند از پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه روستاییان و عشایر از جمله اقدامات صورت گرفته توسط معاونت اشتغال وزارت کار در حوزه مانع زدایی از توسعه و ایجاد مشاغل خانگی بوده است.

به گزارش ایسنا، کارشناسان معتقدند مشاغل خانگی از بهترین شیوه‌های کسب و کار برای اشتغال افراد جویای کار به ویژه زنان به شمار می رود که ضمن ایجاد فرصتهای شغلی جدید، زمینه رشد اقتصادی و کاهش بیکاری در کشور را فراهم می کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.