0 نظر
57 بازدید

ترکیه سفر‌های توریستی به سوریه را از سر می‌گیرد

double-quot تهران - جارپرس - منابع ترکیه گزارش دادند که ترکیه قصد دارد سفر‌های توریستی به سوریه را از سر بگیرد.
کد خبر : 132110
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 15:35
ترکیه سفر‌های توریستی به سوریه را از سر می‌گیرد

به گزارش جارپرس از باشگاه خبرنگاران، رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که این کشور قرار است از آوریل ۲۰۲۴ سفر‌های توریستی از ترکیه به سوریه را از سر بگیرد، اما مسیر‌هایی که در آن پرواز‌ها انجام می‌شود ممکن است با توجه به اطلاعات امنیتی تغییر کند.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده شرکت گردشگری وست تراول ترکیه در گفتگو با روزنامه حریت گفت که سال‌ها سفر به سوریه را سازماندهی می‌کرده، اما با شروع جنگ در سال ۲۰۱۱ در آنجا مجبور شده سفر‌ها را متوقف کند.

این روزنامه به نقل از نماینده این شرکت نوشت: اکنون دوباره سفر‌ها را از سر می‌گیریم و با آژانس‌های داخلی در حال همکاری هستیم. کشور‌های دیگر نیز سفر‌های خود را به سوریه آغاز کرده اند، بنابراین ما نیز شروع کردیم.

این روزنامه افزود: به زودی اولین سفر‌های توریستی از ترکیه به سوریه آغاز خواهد شد، چرا که وست تراول رزرو تور هفت روزه را از ۲۰ تا ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ آغاز کرده است. این تور شامل بازدید از شهر‌های دمشق، حلب، حماه، حمص و تدمر می‌باشد.»

این شرکت گردشگری با اشاره به امکان تغییر مسیر‌های پروازی بر اساس داده‌های امنیتی گفت: ما به دقت آخرین تحولات سوریه را رصد می‌کنیم و در صورت لزوم مسیر‌های پروازی خود را تغییر می‌دهیم و در عین حال سفر‌هایی را به مناطقی که در آنجا مشکل امنیتی دارد، سازماندهی نمی‌کنیم. ما نگران امنیت هستیم و در این صورت مسیر‌های جدیدی را در پیش خواهیم گرفت.

قابل ذکر است که در سال ۲۰۱۱ درگیری در سوریه آغاز شد و ترکیه که قبل از این درگیری روابط نزدیکی با دمشق داشت در کنار مخالفان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه قرار گرفت و از آن زمان روابط آنکارا با دمشق رو به وخامت گذاشت. اما اخیرا دو طرف و همچنین رسانه‌های مرتبط با روابط دو کشور صحبت از احتمال عادی سازی تدریجی روابط دو کشور کرده اند. در دسامبر سال گذشته، روسیه میزبان اولین مذاکرات پس از ۱۱ سال بین ترکیه و سوریه در سطح وزرای دفاع بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.