ترودو: اکنون زمان گفت‌وگو درباره جدایی از نظام سلطنتی انگلیس نیست

double-quot تهران - جارپرس - نخست‌وزیر کانادا گفت، اکنون زمان مناسبی برای درگیر شدن در بحث پیرامون آغاز تغییر قانونی در کانادا و قطع روابط با خانواده سلطنتی انگلیس نیست.
کد خبر : 50703
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 12:15
ترودو: اکنون زمان گفت‌وگو درباره جدایی از نظام سلطنتی انگلیس نیست

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از اسپوتنیک، جاستین ترودو روز سه‌شنبه سکوت خود را در مورد مصاحبه جنجالی “مگان مارکل”، همسر شاهزاده هری که در آن گفته بود پس از پیوستن به خانواده سلطنتی ساکت شده، حمایتی که انتظار داشته را دریافت نکرده و ملکه انگلیس را به نژادپرستی متهم کرد، شکست.

این مصاحبه باعث درخواست‌های فزاینده از کانادا- عضوی از جامعه مشترک‌المنافع با انگلیس که رهبری رسمی آن را ملکه الیزابت دوم بر عهده دارد، شده که روابط خود با سلطنت انگلیس را قطع کند.

ترودو به خبرنگاران گفت: من متوجه هستم که برخی افراد به دنبال گفت‌وگوهای پیرامون قانون اساسی هستند، من قرار نیست در حال حاضر در آن‌ها مشارکتی داشته باشم.

نخست‌وزیر کانادا تصدیق کرد که تمام نهادهای موجود در کانادا، محصول جانبی یک گذشته استعماری، تبعیض‌آمیز و نژادپرست به صورت سیستماتیک هستند؛ اما درخواست‌های کنونی برای لغو آن‌ها را رد کرد و در عوض گفت دولت باید به کانادایی‌ها گوش دهد، نابرابری‌های موجود را درک کند و برای بهبود و تغییر آن‌ها تلاش کند.

نظرسنجی‌ها حتی پیش از این مصاحبه نشان داده‌اند که شهروندان کانادا به طور فزاینده‌ای منتقد حمایت از ملکه الیزابت دوم به عنوان رئیس رسمی دولت خود که در آن ملکه انگلیس فرماندار کل کانادا نیز است، هستند.

نظرسنجی مؤسسه Angus Reid که ماه گذشته منتشر شد، نشان داد کمتر از نیمی از کانادایی‌ها متمایل به، به رسمیت‌ شناختن ملکه الیزابت دوم به عنوان رئیس رسمی دولت خود هستند و تنها ۳۲ درصد کانادایی‌ها باور دارند که ملکه انگلیس باید به طور قانونی فرماندار کل آنها باشد، در حالی که درصد موافقان این امر در آوریل ۲۰۱۶، ۴۲ درصد بوده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.