ترخیص ۱۱ کانتینر سرم اهدایی سازمان بهداشت جهانی از گمرک رجایی

double-quot تهران - جارپرس - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان از ترخیص ۱۱ کانتینر سرم دپو شده در گمرک شهید رجایی بندرعباس در پی ضرب‌الاجل دستگاه قضایی خبر داد.
کد خبر : 76129
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 9:03
ترخیص ۱۱ کانتینر سرم اهدایی سازمان بهداشت جهانی از گمرک رجایی

 

مجتبی قهرمانی در تشریح این خبر، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز فوری بیماران خاص و کرونایی به اقلام پزشکی و در راستای احقاق حقوق عامه، محموله بزرگ سرم های انسانی اهدایی  توسط سازمان بهداشت جهانی به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، پس از مدت مدیدی بلاتکلیفی در بندر شهید رجایی بندرعباس، هم اکنون در حال ترخیص و ارسال به مناطق مختلف کشور است.

وی تصریح کرد: بنابر گزارش کارشناسان و مسئولان مربوطه درصورت ادامه معطلی در روند ترخیص، این محموله بزرگ در معرض انقضاء تاریخ مصرف قرار می‌گرفت که این موضوع منجر به تحمیل خسارت قابل توجهی به بیت المال می‌شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان همچنین ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های متولی که در این رابطه با مسئولان قضایی همکاری لازم را داشته اند، گفت: خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی به موضوع و در نتیجه همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی و البته با اطلاع رسانی به موقع موضوع از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما، هم اکنون ظرف ۴۸ ساعت پس از ضرب الاجل تعیین شده، با ترخیص این محموله بزرگ، از تحمیل خسارات ناشی از تأخیر به وجود آمده به بیت المال، جلوگیری شد.

قهرمانی همچنین عنوان کرد: این محموله بزرگ وارداتی شامل ۱۱ کانتینر سرم انسانی از جمله ۵۰ هزار بطری سرم قندی، ۵۰ هزار بطری سرم نمکی و ۱۶۰ هزار بطری سرم لاکتات در بسته بندی ۲۱۸ پالت (۱۶۶ تن به ارزش بیش از ۱۵۵ هزار دلار) است که چندین ماه در در گمرک بندرعباس نگهداری می شد و دستگاه‌های مرتبط اقداماتی برای ترخیص آن انجام نداده بودند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.