0 نظر
82 بازدید

ترامپ: کمیته تحقیقات شورش کنگره به اتهام خیانت محاکمه شود

double-quot تهران - جارپرس - دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اعلام کرده است که هیئت تحت رهبری دموکرات‌ها که برای تحقیق در مورد شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در کنگره تشکیل شد، باید «به دلیل تقلب و خیانت» محاکمه شود.
کد خبر : 117210
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 اسفند 1401 - 9:39
ترامپ: کمیته تحقیقات شورش کنگره به اتهام خیانت محاکمه شود

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی،‌ این کمیته شورش هواداران دونالد ترامپ را به عنوان یک «شورش خشونت‌آمیز» به تصویر کشید، در حالی که فیلم‌های منتشر شده توسط جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا، صحنه‌های منظم‌تری را در داخل ساختمان کنگره نشان می‌داد.

ترامپ روز سه‌شنبه در پلتفرم «تروث سوشال» خود اعلام کرد: «کمیته غیرمنتخب و متقلب‌های سیاسی و اراذل و اوباش کاملاً بی‌اعتبار شده است.» این برچسبی است که او غالبا خطاب به کمیته‌ای استفاده می‌کند که بابت تحقیق درباره شورش کنگره تشکیل شد.

دونالد ترامپ ادامه داد: «آنها آگاهانه از نشان دادن ویدئوهایی که وجودشان مهم بود، خودداری کردند. آنها باید به جرم کلاهبرداری و خیانت محاکمه شوند و زندانیان و تحت تعقیب‌ها باید هم‌اکنون تبرئه و آزاد شوند!

کوین مک‌کارتی، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً بیش از ۴۰ هزار ساعت فیلم دوربین‌های امنیتی را با تاکر کارلسون، مجری فاکس نیوز به اشتراک گذاشت و او منتخبی از کلیپ‌ها را در شامگاه سه‌شنبه شب پخش کرد.

این تصاویر نشان می‌دهند که پلیس کنگره آمریکا در آرامش شماری از هواداران ترامپ را در داخل این ساختمان همراهی می‌کند. همینطور گفته می‌شود فردی به نام ری اپس که به گفته برخی از طرفداران ترامپ یک عامل فدرال با هدف تحریک خشونت علیه افسران پلیس بوده، درباره خروج از کنگره پیش از بروز خشونت دروغ گفته است.

از سوی دیگر، گزارش نهایی این کمیته، شورش حامیان ترامپ را یک “شورش خشونت‌آمیز” با هدف “سرنگونی دموکراسی ما” اعلام کرد. این کمیته در ماه دسامبر توصیه کرد که ترامپ به اتهام تحریک تلاش برای شورش، مانع‌تراشی در کار کنگره و توطئه برای فریب دادن ایالات متحده متهم شود، با این استدلال که سخنرانی ترامپ قبل از شورش در جمع مردم باعث تحریک شورش شده است.

ترامپ که بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۲۰۲۴ شده است، هدف اتهام کیفری قرار نگرفته است، اما به دلیل نقش ادعایی خود در برانگیختن شورش، با دعاوی مدنی متعددی مواجه است. بیش از ۱۰۰ افسر پلیس می‌گویند که در آن روز مجروح شدند، در حالی که چهار تن از حامیان ترامپ جان باختند. دو نفر به دلایل طبیعی و یکی بر اثر مصرف بیش از حد تصادفی موادمخدر جان خود را از دست دادند، در حالی که اشلی بابیت، کهنه‌ سرباز نیروی هوایی آمریکا توسط یک افسر پلیس کنگره در نزدیکی ورودی صحن مجلس نمایندگان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا سه‌شنبه در پیام خود گفت، تصاویری که کارلسون منتشر کرده، «نوری کاملا متفاوت بر آنچه واقعا در شش ژانویه ۲۰۲۱ رخ داد، تاباند.» کارلسون گفت، گرچه در آن روز تعدادی «اوباش» در میان جمعیت وجود داشتند، اکثریت این کسانی که «شورشی» خطاب شدند، در واقع «تماشاگر» بودند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.