ترامپ سیاست انرژی را برای احیای صنعت زغال سنگ منتشر کرد

double-quot
تهران – جارپرس – دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا کمتر از یک ساعت پس از ادای سوگند، سیاست انرژی دولت خود را که تمرکز بر بخش های نفت و گاز و احیای صنعت زغال سنگ را هدف قرار می دهد، منتشر کرد.
کد خبر : 18735
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1395 - 10:50
ترامپ سیاست انرژی را برای احیای صنعت زغال سنگ منتشر کرد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از سی بی سی نیوز، در خبر انتشار یافته از سوی پایگاه اینترنتی کاخ سفیدهمچنین اعلام شد که طرح اوباما موسوم به «اقدام آب و هوایی» که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، لغو خواهد شد.
در گزارش مربوط به سیاست انرژی دولت ترامپ آمده است: سیاست قوی انرژی با درک این مساله آغاز می شود که ما منابع گسترده مهارنشده ای از ذخایر انرژی در آمریکا داریم. دولت ترامپ از انقلاب گازی و نفت شیل برای بازگرداندن مشاغل و رفاه میلیون ها نفر آمریکایی استقبال می کند. در صدر منابع نفت وگاز، ما تمرکز جدیدی بر زغال سنگ خواهیم داشت.
در این گزارش همچنین آمده است: دولت ترامپ به فناوری پاک در حوزه زغال سنگ و احیای صنعت زغال سنگ آمریکا که از مدتها قبل آسیب دیده، متعهد است.
دانشمندان می گویند زغال سنگ نیمی از برق جهان را تامین می کند و تقریبا ۳۹ درصد در انتشار گاز دی اکسید کربن نقش دارد که این امر به تسریع در تغییرات آب و هوایی کمک می کند.
فناوری پاک در زمینه زغال سنگ، مجموعه ای از روش ها را تشکیل می دهد که آلوده ترین بخش های زغال سنگ حذف می شوند اما این فناوری بدون آلودگی کامل نیست و هزینه های دستیابی به انرژی را افزایش می دهد.
طرح دولت ترامپ فقط دو روز پس از گزارش تحلیلی سالانه اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا درباره دمای جهان در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است. این گزارش نشان می داد که در این سال گرمای هوا برای سومین سال متوالی رکورد جدیدی را ثبت کرد.
طرح اقدام آب و هوایی که بر کاهش آلودگی کربنی متمرکز است، آمریکا را برای مواجهه با تغییرات آب و هوایی آماده می کند و به منظور حفاظت از منابع آبی ملی از جمله رودخانه ها، دریاچه ها و نهرها و از طریق سازمان حمایت از محیط زیست ارائه شده است.
ترامپ وعده داده که این سازمان را منحل خواهد کرد. در گزارش کاخ سفید درباره سیاست انرژی ترامپ در این زمینه آمده است: حفاظت از هوا و آب پاک، حفظ منابع طبیعی و ذخایر ملی ما اولویت اصلی خواهد بود و ترامپ بار دیگر در سازمان حفاظت از محیط زیست و ماموریت آن در حفاظت آب و هوا بازنگری خواهد کرد.
ترامپ همچنین از سیاست های مربوط به تغییرات آب و هوایی انتقاد کرده و آن را حقه ابداعی چینی ها توصیف کرده است. در گزارش کاخ سفید تاکید شده که هدف دولت ترامپ حمایت از محیط زیست است.
دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی سخنان جنجالی زیادی را بیان کرد که بخشی از آنها به توافق آب و هوایی پاریس و کمک چند میلیون دلاری آمریکا به جلوگیری از گرم‌تر شدن کره زمین مربوط می‌شد.
ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرد کشورش از توافق آب وهوایی پاریس خارج خواهد شد.
توافقنامه آب و هوایی پاریس ۴ نوامبر (۱۴ آبان) با کسب بیشترین آرا، تصویب و لازم الاجرا شد.
این توافق در نتیجه چهار سال رایزنی میان کشورها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از گرمایش زمین، حاصل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.