ترامپ جزئیات حمله موشکی به سوریه را به کنگره اعلام کرد

double-quot
تهران – جارپرس – رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای به کنگره رسما آن را در جریان جزئیات حمله موشکی اخیر این کشور به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه قرار داد و بر آمادگی‌ خود جهت برداشتن گام‌های بیشتر به نفع منافع آمریکا تاکید کرد.

کد خبر : 20257
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1396 - 4:39
ترامپ جزئیات حمله موشکی به سوریه را به کنگره اعلام کرد

به گزارش جارپرس به نقل از ایسنا از سایت شبکه اسکای نیوز، کاخ سفید متن نامه‌ای را که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به رئیس دو اتاق کنگره برای شرح جزئیات حمله موشکی به پایگاه هوایی سوریه فرستاده، منتشر کرد.

ترامپ تاکید کرده است، این نامه را در راستای تلاشش برای مطلع ساختن کامل کنگره از این مساله و طبق تصمیمات درباره جنگ فرستاده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه خود خطاب به کنگره بار دیگر این ادعاها را تکرار کرد که هدف از این عملیات کاهش توانمندی ارتش سوریه در “انجام حملات شیمیایی” ، بازداشتن رهبری سوریه از استفاده مجدد و توسعه “این سلاح‌ها” و نیز “بهبود ثبات منطقه” و ممانعت از بدتر شدن وضعیت انسانی بوده است!

ترامپ در ادامه اظهارات فرافکنانه خود در توجیه این مداخله نظامی افزود: من این عملیات را طبق منافع حیاتی امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا و به موجب اختیاراتم به عنوان فرمانده کل نیروهای آمریکایی و براساس قانون اساسی می‌دانم.

او ادامه داد: آمریکا در صورت لزوم گام‌های دیگری در جهت خدمت به منافع ملی مهمش برخواهد داشت.

ترامپ دستور حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات را در واکنش به حمله شیمیایی رخ داده در شهرک خان شیخون در حومه ادلب صادر کرده بود.

در حالی که ترامپ ستایش برخی احزاب را به خاطر این حمله برای خود خریده اما برخی اعتراض‌ها نیز وجود دارد مبنی بر اینکه باید در آینده کنگره را در جریان چنین عملیاتی در صورت تکرار شدنش بگذارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا از سوی دیگر در توییر نوشت: باندهای فرودگاه الشعیرات در حمله موشکی اخیر هدف قرار نگرفتند چون به سرعت و بدون هزینه زیاد تعمیر می‌شوند. این اظهارات ترامپ در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر این بود که جنگنده‌های سوری مجددا از این پایگاه پروازها را از سرگرفته‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.