ترامپ ادعای خود درباره سوئد را به گزارش فاکس نیوز نسبت داد

double-quot
تهران – جارپرس – «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای توضیح حادثه تروریستی در سوئد که وجود خارجی نداشت اما وی در گردهمایی شنبه شب در فلوریدا به آن اشاره کرد، اظهار داشت که این موضوع را با استناد بر یک گزارش شبکه خبری فاکس نیوز مطرح کرده است.

کد خبر : 19510
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اسفند 1395 - 8:14
ترامپ ادعای خود درباره سوئد را به گزارش فاکس نیوز نسبت داد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، ترامپ روز یکشنبه در صفحه توئیترش نوشت: اظهارات من درباره سوئد به گزارشی اشاره داشت که شبکه خبری فاکس نیوز درباره مهاجران و سوئد منتشر کرد.
به گزارش روز یکشنبه نشریه آمریکایی هیل (ارگان کنگره آمریکا)، وی تایید کرد که که اظهاراتش مبتنی برگزارش «تاکر کلارسون» خبرنگار فاکس نیوز درباره مهاجرت و نرخ جنایات بوده است.
ترامپ در گردهمایی فلوریدا گفت: « ببینید در آلمان چه اتفاقی می افتاد. ببیند دیشب در سوئد چه اتفاقی افتاد. سوئد! چه کسی باور می کند آنها تعداد زیادی را به کشور راه دادند و اکنون با مشکلاتی مواجه اند که هرگز فکرش را هم نمی کردند.»
سفارت سوئد در واشنگتن از آمریکا خواسته است درباره حادثه ای که ترامپ به آن اشاره داشت توضیح دهد.
سوئد همچنین اعلام کرده که نمی داند ترامپ به کدام حادثه مهم تروریستی اشاره داشته است.
«کارل بیلت/Carl Bildt » نخست وزیر سابق سوئد نیز ادعاهای ترامپ را زیر سوال برد و در پیامی توئیتری نوشت: «سوئد؟ حمله تروریستی؟ (ترامپ) چه (مواد مخدری) کشیده بود؟ سوالات بسیار است.»
خبرگزاری رویترز نیز در همین زمینه گزارش داد: فاکس نیوز، شبکه خبری که ترامپ نظر مطلوبی نسبت به آن داشته است روز جمعه گزارشی را درباره مشکلات جرائم ناشی از مهاجران در سوئد منتشر کرد.
یک سخنگوی کاخ سفید که رویترز اشاره ای به نام وی نکرده است، روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که ترامپ به طور کلی به افزایش جنایات اشاره داشته و منظور وی حادثه خاصی در سوئد نبوده است.
آمار رسمی سوئد نشان می دهد که نرخ جنایت در سوئد از سال ۲۰۰۵ کاهش یافته هر چند که این کشور میزبان صدها هزار مهاجر از کشورهای جنگ زده ای همچون سوریه و عراق بوده است.
«کاترینا آکسلسون/ Catarina Axelsson» سخنگوی وزارت خارجه سوئد نیز گفت: اظهارات ترامپ سوئد را متعجب کرد، تلاش می کنیم توضیح بخواهیم.
سفارت سوئد در آمریکا توئیت ترامپ را تکرار و اعلام کرد: ترامپ این اظهارات را براساس گزارش فاکس نیوز ارائه داده است. ما به دنبال اطلاع رسانی به دولت آمریکا درباره سیاست های مهاجرتی و ادغام مهاجران در جامعه هستیم.
ترامپ به شکل گسترده ای به دلیل اظهاراتی بدون ارائه ادله کافی، مورد انتقاد قرار گرفته است.
وی پیشتر گفته بود که بیش از ۳ میلیون نفر در آمریکا به طور غیرقانونی حضور دارند که به گفته مقامات این ادعا اشتباه است.
«مارگوت وال استورم» وزیر امور خارجه سوئد در واکنش به ادعای ترامپ درباره کشورش توئیت کرد که دمکراسی و دیپلماسی از ما می خواهد به علم، حقایق و رسانه ها احترام بگذاریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.